News   /   آمريکا

«فیس بوک خطرات زیادی برای حریم خصوصی افراد دارد»

مایکل هیدن، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) می‌گوید شبکه اجتماعی فیس بوک در به چالش کشیدن حریم خصوصی افراد از دولت‌ها پیشی گرفته است.

مایکل هیدن، ژنرال بازنشسته امریکایی روز یکشنبه این اظهارات را در جشنواره‌ای در ولز بیان کرد و گفت فیس بوک خطرات زیادی برای حریم خصوصی افراد دارد.

هیدن در پاسخ به این سوال که می‌توان به فیس بوک و مارک زاکربرگ، موسس آن در حفاظت از اطلاعات شخصی افراد اعتماد کرد یا خیر گفت هشدارهای امنیتی در باره این وبسایت محبوب به سطحی کاملا جدید رسیده است.

وی افزود: «عادت کرده ایم که از حریم شخصی خود در برابر دولت‌ها محافظت کنیم چرا که تهدیدی همیشگی بوده است. اما دیگر این گونه نیست. حالا بخش خصوصی (تهدیدی بزرگتر) است. ما در حال عبور از یک تغییر فرهنگی هستیم.»

هیدن که از سال 1999 تا 2005 ریاست آژانس امنیت ملی امریکا را نیز برعهده داشت گفت افرادی چون زاکربرگ بر اساس قوانین حریم خصوصی نرم‌افزارهای خود، به طور فزاینده‌ای نقشی تعیین کننده در محافظت از اطلاعات شخصی افراد دارند.

وی افزود: «با توجه به تعریف قرن 21 از حریم خصوصی منطقی، مارک زاکربرگ به دلیل قوانین و مقرراتی که ما در برنامه‌های نرم افزاری در فیس بوک نصب خواهیم کرد احتمالا بیشتر از دولت ما یا شما بر این مساله تاثیرگذار خواهد بود.»

مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس بوک

بنا بر گفتۀ شرکت امنیت فناوری اطلاعات سوفوس، فیس بوک بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و روزانه 700 هزار عضو جدید به این وبسایت می‌پیوندند.

سوفوس اعلام کرده است حدود 100 درصد کاربران این وبسایت آدرس ایمیل خود را در این شبکه به اشتراک می‌گذارند و حدود 30 تا 40 درصد کاربران اطلاعاتی درباره خانواده و دوستان خود می‌نویسند.

این شرکت افزود نگرانی‌های مرتبط با حفظ حریم خصوصی افراد حدود 50 درصد از شرکت‌ها را در سراسر جهان بر آن داشته است تا دسترسی کارمندان خود را به فیس بوک مسدود کنند.

ترامپ امنیت امریکا را مخدوش ساخته است

هیدن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری گفت اظهارات وی امنیت امریکا را مخدوش ساخته است.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا

وی افزود ترامپ با این سخنان به نیروهای افراطی کمک می‌کند تا افراد بیشتری را جذب کنند.

در ماه دسامبر (آذر) ترامپ خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک امریکا شد. وی همچنین پیشنهاد داد برای آنکه مسلمانان بیشتر تحت نظر باشند، پایگاه اطلاعاتی و کارت‌های شناسایی ویژه برای آنان در نظر گرفته شود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku