News   /   ايران

«حمایت صندوق بین المللی پول از ایران برای بازگشت به نظام بانکی بین‌المللی»

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از حمایت صندوق بین المللی پول از تهران برای بازگشت به نظام بانکی بین‌المللی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ولی الله سیف با اشاره به ارتباطات مثبت ایران و صندوق بین المللی پول گفت: «خوشبختانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارتباطات منظمی با صندوق بین المللی پول داشته و امیدواریم این ارتباطات منجر به نتایج مثبت شود.»

سیف در دیدار با دیوید لیپتون، معاون مدیرعامل صندوق بین المللی پول‌ خواستار مساعدت‌ و حمایت‌ صندوق بین المللی پول برای تسریع پیوستن ایران به بانکداری بین المللی و کمک‌های تکنیکی در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم شد.

وی در این دیدار همچنین به کاهش نرخ تورم، تبدیل رشد اقتصادی منفی در سال 92 به رشد اقتصادی مثبت در سال 93 و عزم بانک مرکزی برای تک رقمی کردن تورم اشاره کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص ظرفیت نظام بانکی در ایران گفت: «ما در حال حاضر تنگنای مالی را تجربه می کنیم و حدود 50 درصد از دارایی های بانک ها برای اعطای تسهیلات، غیرقابل استفاده است.»

دیوید لیپتون، معاون مدیرعامل صندوق بین المللی پول‌ (تصویر آرشیوی)

لیپتون نیز در این دیدار، ضمن تبریک به دولت ایران برای مدیریت مناسب اقتصاد در دوران سخت قبل از برجام گفت: «قبل از برجام اقتصاد ایران نه تنها کنترل شد بلکه پیشرفت نیز داشت. همچنین پس از برجام نیز ایران با فرصت‌های مناسبی روبرو شده و این کشور می‌تواند به صورت عمیق‌تری با اقتصاد جهانی ادغام شود.»

وی در مورد کمک‌های صندوق بین المللی پول به ایران برای بازگشت به نظام بانکی بین المللی گفت: «صندوق بین المللی پول می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به ایران کمک کند. در واقع کشور ایران همراه با دیگر کشورهای جهان خواستار انجام اقدامات اصلاحی در این خصوص است و ما نیز برای انجام این اصلاحات، کمک‌های لازم را خواهیم داشت.»

توصیه معاون مدیر عامل صندوق بین المللی پول‌ به رئیس بانک مرکزی در این دیدار، تاکید بر حفظ دستاورد کاهش تورم، ایجاد ثبات اقتصادی و جلوگیری از افزایش نقدینگی تا حد خارج از کنترل بود.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku