News   /   ايران

نصرالله: اسرائیل خط مقدم نیروهای استکبار و استعمار جدید و قدیم است

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دبیر کل حزب الله لبنان درباره درگیری‌ها در سرزمین‌های فلسطینی می‌گوید: «اسرائیل خط مقدم نیروهای استکبار و استعمار جدید و قدیم است.»

سیدحسن نصرالله صبح یکشنبه در پیامی به کنفرانس بین‌المللی هم صدا با اقصی، با اشاره به حمایت‌هایی که از سوی محافل بین‌المللی به ویژه امریکا و غرب در مورد رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، گفت: «مساله فلسطین به آن چه که درگیری دو طرف در ظاهر است، محدود نیست ... این نبرد یک نبرد اسرائیلی – فلسطینی است.»

وی تصریح کرد: «این تنها ظاهر نبرد است، اما حقیقت درگیری چیز دیگر است. حقیقت درگیری در سرزمین فلسطین است و اینکه اسرائیل خط مقدم نیروهای استکبار و استعمار جدید و قدیم است.»

نصرالله در این کنفرانس که با حضور آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، زهرا مصطفوی دبیر کل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی حقوق ملت فلسطین و حجت الاسلام و المسلمین قمی معاونت بین‌الملل مقام معظم رهبری برگزار شد، تاکید کرد: «این رژیم (اسرائیل) نماینده طرح‌های استکباری و استعماری است و در تمام منطقه، فرهنگ، تمدن، ثروت ها و امکانات جهان اسلام را هدف قرار داده است. اسرائیل پایه نظام پیشرفته و خط مقدم این رویارویی است و ملت فلسطین سال‌هاست که به عنوان نماینده و در خط مقدم جبهه می‌جنگد و مقاومت، مبارزه و دفاع می‌کند.»

کنفرانس بین‌المللی هم صدا با اقصی (عکس از ایسنا)

وی تحلیل‌ها و رویکردها درباره اینکه مساله فلسطین فقط نبرد فلسطینی – اسرائیلی است، اشتباه خواند و گفت: «شاید از هر کس در هر مکان دیگری که به نحوی با اسرائیل می‌جنگد و یا پرچم مقاومت ضد اسرائیل را برافراشته می‌کند پرسیده می‌شود که برای چه مبارزه می‌کنیم آیا کسی از او خواسته به نیابت فلسطینی‌ها بجنگد؟ آیا از او خواسته شده که بیشتر از یک فلسطینی، سنگ فلسطین را به سینه بزند؟ و بیشتر صاحب ملک، نگران ملک و زمین باشد؟ در جواب باید گفت این بدان معنا نیست که به نیابت از فلسطینی‌ها می‌جنگد بلکه امت اسلام باید از خود و مقدساتش دفاع کند. آیا مسجد الاقصی و بیت المقدس فقط مقدسات فلسطینی است یا مقدسات اسلامی؟ یا مقدسات فلسطینی مسیحی؟»

نصرالله با تاکید بر اینکه فلسطینی‌ها سال‌هاست در خط مقدم جبهه حضور دارند و از مقدسات امت دفاع می‌کنند، گفت: «امروز طرف مقابل این نبرد، یعنی اسرائیل با اقتدار حضور دارد. دشمن اسرائیلی از همه حمایت‌های مادی، اقتصادی، نظامی، تکنولوژیک، سیاسی و رسانه‌ای برخوردار است. اسرائیل این را حق مسلم خود می‌داند که از او پشتیبانی می‌کند چرا که او حافظ منافع آن‌ها در منطقه است و دائما از آن‌ها تقاضای کمک‌های نظامی کرده و از هر فرصتی در این زمینه برای کسب منافع خود استفاده می‌کند.»

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: «در نتیجه اردوگاه استکبار جهانی برای نمایندهاش در این نبرد چیزی کم نمی‌گذارد. اما جهان اسلام با نماینده خود که فلسطین باشد در این نبرد چگونه برخورد می‌کند؟»

کنفرانس بین‌المللی هم صدا با اقصی (عکس از ایسنا)

اسرائیل بزرگ سقوط کرده است

وی با تاکید بر اینکه «این نبرد، نبرد امت اسلام است»، گفت: «امروزه بیشتر کشورهای عربی و اسلامی و حتی برخی از جنبش‌های مذهبی و اسلامی و جهان عرب می‌گویند که ما مسئولیتی در قبال مسجد الاقصی و بیت المقدس نداریم و این مسئولیت خود ملت فلسطین است. آن‌ها اعتقاد ندارند که وظیفه شرعی و واجب دینی نسبت به مسأله فلسطین دارند.»

وی تاکید کرد: «درست است خطر اسرائیل مثل قبل نیست و اسرائیلی‌ها بسیار عقب نشینی کردند ، عقب نشینی آن‌ها نتیجه جهاد فداکارهای‌ها، پیروزی‌ها و دستاوردهای جنبش‌های مقاومت در منطقه است. اسرائیل بزرگ سقوط کرد . اسرائیل دیگر نمی‌تواند در جنوب لبنان بماند، نمی‌تواند در غزه بماند و مدعی اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات باشد، این پروژه شکست خورده و سقوط کرده است.»

نصرالله همچنین درباره خطرات ناشی از دستکم گرفتن اسرائیل و اینکه برخی‌ها می‌گویند این رژیم دیگر تهدیدی علیه آنان نیست، گفت: «اما اسرائیل قدرتمند که فلسطین را به جز غزه اشغال کرده و غزه را محاصره کرده هنوز قدرتمند است و دولت‌ها و کشورهای منطقه را تهدید می‌کند و از هر فرصت موجود در حال و آینده استفاده می‌کند.»


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku