News   /   آسيا

اخراج خبرنگار بی بی سی از کره شمالی به علت تحریف اخبار

روپرت وینگفیلد-هیز، خبرنگار بی بی سی که اخیرا از کره شمالی اخراج شده است.

خبرنگار بی بی سی و تیم وی به خاطر تحریف حقایق و «بدگویی» از نظام حاکم در کره شمالی، از این کشور اخراج شده است.

پیونگ یانگ روز دوشنبه (20 اردیبهشت)، روپرت وینگفیلد-هیز ، خبرنگار و تیم همراه وی شامل ماریا بایرن (تهیه کننده) و متیو گودارد (فیلمبردار) را که برای پوشش اخبار کنگره سراسری حزب حاکم کره شمالی به این کشور سفر کرده بودند،اخراج کرد.

او ریونگ ایل، دبیر کل «کمیته صلح ملی» کره شمالی روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد ، گزارشگر  بی بی سی به علت «حمله به نظام جمهوری دموکراتیک خلق کره و گزارشهای غیر بی طرفانه » اخراج شده است.

وی همچنین گفت، وینگفیلد هیز اخبار تحریف شده را پوشش داده و «از نظام و رهبری این کشور بدگویی کرده است.»

این مقام کره شمالی خاطر نشان کرد، وینگفیلد هیز بعد از عذرخواهی کتبی اخراج شده است و بار دیگر اجازه ورود به کره شمالی را نخواهد یافت.

این سه نیروی بی بی سی روز جمعه هنگام ترک کره شمالی در فرودگاه این کشور متوقف و بازداشت شدند.

به گفته جان سودورث، یکی دیگر از خبرنگاران بی بی سی در پیونگ یانگ، وینگفیلد-هیز به هتلی منتقل شد و از سوی دایره امنیتی این کشور مورد بازجویی قرار گرفت. وی پیش از آزادی در صبح روز شنبه مجبور شد اظهارنامه ای را امضا کند.

آنها تا روز دوشنبه در کره شمالی ماندند و سپس با هواپیما عازم پکن پایتخت چین شدند.

تصویری از روپرت وینگفیلد-هیز در کره شمالی (اردیبهشت 1395)

به گزارش بی بی سی، این تیم در کره شمالی بودند تا هیاتی از برندگان جایزه نوبل را در یک سفر تحقیقاتی به این کشور همراهی کنند.

این تیم از یک بیمارستان کودکان در پیونگ یانگ دیدن کرد. وینگفیلد هیز در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، گفت بیماران به نظر خوب بودند، هیچ «دکتر واقعی» در آن جا نبود و «به  نظر همه چیز صحنه سازی بود.»

این خبرنگار در گزارشی دیگر درباره کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت، به سختی می‌توان بیان کرد چه کاری وی انجام داده که مستحق عنوان مارشال شده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku