News   /   آمريکا

دستگیری چند معترض به خشونت پلیس امریکا در سان‌فرانسیسکو

چند معترض در این تظاهرات دستگیر شدند. سان‌فرانسیسکو، امریکا 17 اردیبهشت 1395 (عکس از راشاتودی)

صدها نفر از معترضان به خشونت پلیس امریکا علیه اقلیت‌ها در تالار شهر سان‌فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا تجمع اعتراضی برگزار کردند و پلیس چند تن از آنان را دستگیر کرد.

این اقدام اعتراضی، روز جمعه پس از بستری شدن پنج نفر که در اعتراض به خشونت پلیس امریکا 16 روز اعتصاب غذا کرده بودند، برگزار شده است.

تظاهرات کنندگان از اِد لی، شهردار سان‌فرانسیسکو خواسته اند گرِگ شور، رئیس اداره پلیس سان فرانسیسکو را اخراج کند و مانع پایمال شدن خون ماریو وودز شود؛ شهروندی که در دسامبر گذشته هدف 15 گلوله پلیس قرار گرفت و جان باخت.

مقامات محلی در ابتدا مانع ورود معترضان به تالار شهر شدند، اما تظاهرات کنندگان به زور وارد ساختمان شدند و این موضوع به درگیری آن ها با پلیس منجر شد.

هر چند معترضان در داخل ساختمان اعتراضات خود را به طور مسالمت‌آمیز ادامه دادند، اما پلیس و نیروهای امنیتی چند تن از آنان را بازداشت کردند.

تصویر آرشیوی از نیروهای پلیس امریکا

پلیس امریکا طی سال‌های اخیر به دلیل شدت عمل بیش از حد و رفتار خشونت آمیز علیه شهروندان به ویژه سیاهپوستان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

از دیگر موارد خشونت پلیس امریکا علیه شهروندان می‌توان به پرونده مایکل براون، سیاه پوست ۱۸ ساله‌ای اشاره کرد که در ۱۸ مرداد 1393 در فرگوسن، شهر عمدتاً سیاهپوست‌نشین ایالت میزوری، چند بار هدف گلولۀ «دارن ویلسون»، افسر پلیس سفیدپوست امریکا، قرار گرفت و جان باخت.

مرگ مایکل براون و حکم هیات منصفۀ عالی در تبرئه ویلسون، اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر امریکا برانگیخت که با سرکوب پلیس مواجه شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku