نتایج یک نظرسنجی جدید نشان میدهد اکثریت مردم امریکا به خاطر اخبار نادرست و مغرضانه به رسانههای خبری این کشور اعتماد ندارند.
بر اساس نظرسنجی مشترک مرکز امور پژوهشی نورک آسوشیتدپرس و موسسه مطبوعات امریکا در همکاری با «اینسایت مدیا»، تنها 6 درصد از مردم امریکا اعلام کردهاند که به رسانههای این کشور اعتماد کامل دارند.
این نظرسنجی همچنین نشان میدهد امریکاییها، که اکنون منابع متعددی برای کسب اطلاعات دارند بیشتر به اخبارِ بهروزشده، دقیق و مبتنی بر نظر کارشناسان، اسناد و منابع معتبر وابسته هستند.
بر اساس این تحقیق، از هر 10 مصاحبهشونده 4 نفر گفتهاند به طور خاص میتوانند حادثهای را به یاد بیاورند که اعتماد آنها را از رسانهها سلب کرده است و بیشتر موارد نیز به صحت و همچنین یکجانبه بودن ارائۀ خبر مربوط میشود.
مارگارت سالیوان، یکی از سردبیران نیویورک تایمز در این رابطه گفت: «بر اساس این تحقیق، مهمترین چیزی که سازمانهای جدید میتوانند انجام دهند، آن است که اخبار دقیق ارائه کنند.»
از هر 10 امریکایی، 6 نفر به لطف رایانهها، تلفنهای هوشمند و تبلت، متناسب با نیازشان در روز چندین بار اخبار را میشنوند و یا مشاهده و مطالعه میکنند.
اکثر مردم امریکا اخبار را از رسانههای اجتماعی همچون فیسبوک و توییتر دنبال میکنند. با این وجود، تنها 12 درصد از کاربران فیسبوک میگویند به اخباری که در این شبکههای اجتماعی مشاهده میکنند اعتمادِ کامل دارند.
رسانههای امریکایی به خاطر اشتباهاتشان در نشر اخبار مهم، از جمله حکمِ سال 2012 دادگاه عالی امریکا درباره طرح موسوم به «بیمه اوباما» و همچنین انفجارهای مربوط به دوی ماراتن بوستون، به طرز چشمگیری اعتمادِ مردم را از دست دادهاند.
چندی پیش نیز موسسه گالوپ پس از انجام یک نظرسنجی اعلام کرد اعتماد شهروندان امریکایی به وضعیت اقتصادی کشورشان به پایینترین سطح خود در سال 2016 رسیده است.
بر اساس نتایج نظرسنجی هفتگی موسسه گالوپ، شاخص اعتماد اقتصادی امریکاییها در هفته منتهی به پنجم اردیبهشت (24 آوریل) به طور متوسط به منفی 16 رسیده است.
این آمار از کاهش چهار درصدی در مقایسه با هفته گذشته حکایت دارد. پیشتر فقط در مرداد 94 (آگوست 2015) اعتماد شهروندان امریکایی به اوضاع اقتصادی کشورشان تا این حد پایین آمده بود.