News   /   ايران

ایران و كره جنوبی برای صادرات گاز تفاهمنامه امضا کردند

علیرضا کاملی (چپ) و سیونگ هو لی، رئیس شرکت گاز کره جنوبی (کوگس)؛ یکشنبه 12 اردیبهشت (عکس از شانا)

تهران و کره جنوبی در زمینه صادرات گاز ایران به این کشور آسیایی در قالب ال.ان.جی و مشاركت در بازار گاز تفاهمنامه امضا کردند.

علیرضا كاملی، مدیرعامل شركت ملی صادرات گاز ایران و سیونگ هو لی، رئیس شركت گاز كره جنوبی (كوگس)، یكشنبه (12 اردیبهشت) این تفاهمنامه گازی را امضا كردند.

به گزارش وزارت نفت، مدیرعامل شركت ملی صادرات گاز ایران این تفاهمنامه را زمینه‌ساز همكاری‌های آتی دانست و گفت: «دو طرف در این تفاهمنامه اعلام آمادگی كردند در پروژه‌های گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی) و صادرات گاز همكاری داشته باشند.»

مراسم امضای تفاهمنامه (عکس از شانا)

كاملی افزود: «این شركت علاقه‌مند است در خط لوله ایران و عمان با شركت ملی صادرات گاز ایران همكاری داشته باشد.»

شركت كوگس یكی از شركت‌های بزرگ گازی كره جنوبی است كه دولت این کشور در سال 1983 آن را تاسیس کرد و یكی از واردكنندگان اصلی ال.ان.جی در جهان به شمار می‌رود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران صبح یکشنبه اعلام کرد خرید نفت و میعانات گازی کره جنوبی از ایران افزایشی قابل ملاحظه یافته و به ٤٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی ضمن اعلام این خبر افزود پس از لغو تحریم‌ها، فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی 3٠٠ هزار بشکه‌ افزایش یافته است.

پارك گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی یکشنبه در سفری تاریخی و مهم برای اولین بار وارد تهران شد و قرار است دوشنبه با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دیدار و گفتگو کند. 

شماری از وزرا، فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع بزرگ کره جنوبی، رئیس جمهور این کشور را در سفر 3 روزه به تهران همراهی می‌كنند.

از زمان لغو تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام، فضای مناسبی برای تقویت همکاری اقتصادی با ایران فراهم شده و شرکای آسیایی تهران تلاش می‌کنند از این فرصت استفاده کنند تا از رقبای اروپایی و امریکایی خود عقب نمانند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku