News   /   ايران

تفاهم‌نامه مشترک ایران- ایتالیا در زمینه پوشاک

توافق ایران و ایتالیا برای تولید مشترک پوشاک

شرکت های ایتالیایی در ایران تولید مشترک به بازار عرضه می کنند.

به گزارش ایرنا، «کلودیو مرنزی»، رئیس فدراسیون مد و منسوجات ایتالیا پس از دیدار با ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به تفاهم نامه ایران- ایتالیا در زمینه پوشاک گفت: «در تفاهم نامه امضا شده میان این فدراسیون و اتحادیه پوشاك تهران، هم سرمایه گذاری مشترك و هم عرضه كالای نهایی به بازار ایران مورد توجه قرار گرفته است و بر این اساس، شركت های ایتالیایی در ایران سرمایه گذاری و با همكاری همتایان خود، تولید مشترك به بازار عرضه می كنند و برخی كمپانی های ایتالیایی نیز محصولات نهایی خود را در بازار ایران عرضه خواهند كرد.»

وی در خصوص کیفیت این محصولات گفت: «سرمایه گذاری مشترک میان ایران و ایتالیا مربوط به کالاهای با کیفیت خوب و قیمت متوسط است و عرضه کالای نهایی به بازار ایران شامل کالای با کیفیت خیلی بالا و لوکس و قیمت های خیلی بالا خواهد بود.»

رئیس فدراسیون مد و منسوجات ایتالیا سهم کشورش از بازار پوشاك ایران را محدود توصیف كرد و گفت: «ایتالیا تنها 13 میلیون یورو از بازار 12 میلیارد یورویی پوشاك ایران را در اختیار دارد.»

وی با تاكید بر اینكه تمامی همكاری های دوجانبه باید برد-برد باشد گفت: «برای ایتالیا، ایران بازاری بزرگ است و شركت های ایتالیایی علاقه مندند در بازار ایران حضور پیدا كنند؛ از طرف دیگر، ایران نیز می تواند از دانش و تكنولوژی های ایتالیا در صنعت پوشاك استفاده كند؛ علاوه بر این، حضور ایتالیا در ایران، چه در تولید مشترك و چه عرضه كالای نهایی، اشتغال و ارزش افزوده ایجاد می كند.»

تصویر آرشیوی از ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران 

رئیس اتحادیه پوشاک تهران نیز در تشریح جزئیات تفاهم نامه ای كه روز چهارشنبه (25 فروردین) در اتاق بازرگانی ایران میان فدراسیون مد و منسوجات ایتالیا و اتحادیه پوشاك تهران به امضا رسید، گفت: «تبادل تجربه و دانش به منظور خلق و گسترش بومی سازی در صنایع مد و پوشاك میان دو كشور»، «همكاری فعالانه به منظور تهیه اطلاعات مربوطه جهت ارتقای همكاری های دوجانبه صنعتی و تجاری»، «همكاری برای شناسایی شركای ایرانی و ایتالیایی به منظور تقویت صادرات و واردات» و «پشتیبانی و حمایت از روابط بین اعضای دو طرف در راستای تشویق به برقراری ارتباط» بخشی از محورهای این تفاهم نامه است.

شیرازی تأکید کرد: «راهبرد ایتالیا عرضه برندها است و مخاطب كالاهایی كه به بازار ایران عرضه می كند، طبقه ای خاص است؛ بنابر این، حضور ایتالیایی ها عرصه را برای تولید داخل محدود نخواهد كرد.»

روز چهارشنبه (25 فروردین) نمایندگانی از بخش خصوصی ایتالیا و نمایندگانی از بخش دولتی و تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با حضور ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا و وزیر صنعت، معدن و كشورمان، 12 موافقتنامه همكاری در بخش های مختلف از جمله انرژی، فولاد، مخابرات و هوانوردی، فرودگاهی، پزشكی و منسوجات امضا كردند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku