News   /   ايران

سردار دهقان: آرامش خاورمیانه در گرو خروج امریکا از منطقه است

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (تصویر آرشیوی)

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به حمایت امریکا از گروه‌های تکفیری تاکید کرد تنها راه برقراری ثبات و آرامش در منطقه خروج امریکایی‌ها از منطقه است.

سردار حسین دهقان روز شنبه در حاشیه هفدهمین مراسم سالگرد بزرگداشت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی گفت: «اگر (امریکایی‌ها) به دنبال رفاه، ثبات و آرامش در هر جای دنیا هستند، یک راه بیشتر ندارند و آن هم این است در امور داخلی دیگر کشورها مداخله نکنند و در آن مناطق حضور پیدا نکنند و جریان‌های افراطی آدم‌کش را تقویت نکنند و به جان ملت‌ها نیندازند.»

دهقان با اشاره به اظهارات جان کری، وزیر خارجه امریکا در بحرین درباره محدود کردن توان موشکی ایران خاطر نشان کرد: «امریكایی‌ها همیشه چنین هدفی را دنبال كرده‌اند و سخنان اخیر وزیر خارجه آنها نیز نشان ‌دهنده انفعال و استیصال امریكا در برابر توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.»

وی ادامه داد: «امریکایی‌ها تلاش کرده‌اند که ایران هراسی را تقویت کنند تا کشورهای منطقه به آن‌ها وابسته شوند تا فروش تسلیحات امریکا بیشتر شود. همچنین آن‌ها این گونه القاء کرده‌اند که لازمه بقای این کشورها در حوزه سیاسی، همراهی آنها با امریکاست.»

دهقان گفت: «امریكایی‌های مدعی، چرا در مورد نسل‌ كشی امروز در یمن موضعی نمی‌گیرند؟ این در حالیست كه اگر یك اتفاق كوچك در كشوری دیگر رخ دهد، بلافاصله آنها از حقوق بشر دم می‌‌زنند.»

وزیر دفاع کشورمان تاکید کرد: «اگر جان کری چند دقیقه‌ای بر روی این مسائل فکر کند دیگر این‌‎قدر یاوه‌گویی نمی‌کند. وی باید بداند که نباید حرف مفت زد و دچار فراموشی و تحلیل غلط شد.»


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku