News   /   آمريکا

کری: داعش مرتکب نسل کشی شده است

جان کری، وزیر خارجه امریکا (27 اسفند 94، عکس از رویترز)

وزیر خارجه امریکا خشونت‌های گروه تروریستی داعش علیه اقلیت‌های مذهبی را در کشورهای عراق و سوریه، «نسل کشی» خوانده است.

جان کری روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت: «از نظر من داعش مرتکب نسل کشی علیه... ایزدی‌ها، مسیحیان و شیعیان شده است. اشاره به این جنایات مهم است اما مساله مهمتر متوقف کردن این جنایت‌هاست.»

کری ادامه داد: «داعش مسئول جنایت علیه بشریت و پاکسازی قومی علیه این گروه‌ها و در برخی موارد علیه مسلمانان سنی، کردها و دیگر اقلیت‌ها نیز هست.»

این مقام امریکایی همچنین تاکید کرد «گفته‌ها، باورها و عملکرد داعش» با هدف نسل کشی صورت گرفته است.

کری خاطر نشان کرد: «حقیقت این است که داعش مسیحیان را به خاطر مسیحی بودن، ایزدی‌ها را به خاطر ایزدی بودن و شیعیان را به خاطر شیعه بودن می‌کشد.»

وزیر خارجه امریکا گفت: «این پیامی است که داعش به کودکان ساکن در مناطق تحت تصرفش منتقل می‌کند. دیدگاه کلی داعش در جهان، بر مبنای نابود کردن افرادی است که با ایدئولوژی منحرف آن موافق نیستند.»

مجلس نمایندگان امریکا روز دوشنبه به اتفاق آرا طرحی غیرالزام‌آور را تصویب کرد و از دولت اوباما خواست جنایات داعش علیه شیعیان، مسیحیان، ایزدی‌ها، کردها و دیگر اقلیت‌ها را «جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی» اعلام کند.

کنگره امریکا به وزارت خارجه این کشور تا 17 مارس (27 اسفند) فرصت داده بود تا تصمیم رسمی خود را درباره نسل کشی داعش اعلام کند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku