News   /   آمريکا

تظاهرات صدها فعال صلح در نیویورک علیه جنگ‌های امریکا و ترامپ

فعالان صلح در نیویورک تظاهرات ضد جنگ و ضد ترامپ برگزار کردند، 23 اسفند 1394. (AFP)

صدها تن از فعالان صلح در محکومیت مداخله نظامی امریکا در خاورمیانه و اروپا و نیز اظهارات ضد اسلامی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در خیابان‌های شهر نیویورک تظاهرات اعتراضی بر پا کردند.

این معترضان که یکشنبه در اطراف مقر سازمان ملل تجمع کردند، با سر دادن شعارهای ضد جنگ خواستار پایان جنگ در سوریه و گسترش ناتو (سازمان پیمان [نظامی] آتلانتیک شمالی) در اروپا شدند.

معترضان ضمن تقبیح رواج اسلام‌هراسی مواضع ضد اسلامی و نژادپرستانه دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا را محکوم کردند.

فعالان وابسته به «مرکز اقدام بین‌المللی» و سایر گروه‌ها با در دست داشتن نشان‌های ضد ترامپ علیه اشاعه نفرت و نژادپرستی تظاهرات کردند.

ماموران پلیس نیویورک نیز در محل تجمعات اعتراضی حاضر بودند اما درگیری رخ نداد.

به گفته سارا فلاندرز از مدیران مرکز یاد شده، این مرکز قصد دارد هفته آینده تظاهرات مشابهی را در محل تجمع انتخاباتی ترامپ در واشنگتن برگزار کند.

فلاندرز گفت: «یکشنبه آینده تظاهراتی در حمایت از فلسطین و اعتراض به انجمن آی‌پک (کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل ) مقابل کاخ سفید برگزار خواهد شد. ترامپ قرار است در آنجا حضور یابد و این امر در کانون توجه قرر خواهد گرفت.»

ظرف چند روز اخیر، تجمعات انتخاباتی ترامپ صحنه خشونت میان هواداران وی و معترضان بوده و اخیرا به شدت جو امنیتی به خود گرفته به طوریکه مملو از ده‌ها و بعضا صدها مامور پلیس است.

جمعه شب، شمار زیادی از معترضان با طرفداران ترامپ در شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی درگیر شدند. این درگیری به لغو تجمع انتخاباتی ترامپ انجامید.

ترامپ به دلیل لفاظی‌های جنجال برانگیز در قبال زنان و مهاجران غیر قانونی به خصوص از مکزیک و نیز اظهارات ضداسلامی خود با انتقادات شدیدی روبرو است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku