News   /   ايران

تاکید ایران و روسیه بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه

میخائیل بوگدانوف، نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه (راست) و حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران (17 اسفند 94، عکس از ایسنا)

معاونان وزیران خارجه ایران و روسیه در دیداری دو جانبه در تهران درباره آتش بس در سوریه و تداوم مبارزه با تروریسم گفتگو کردند.

حسین امیرعبداللهیان و میخائیل بوگدانوف در دیدار روز دوشنبه که در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و در آستانه دور جدید مذاکرات سوری - سوری در ژنو برگزار شد، بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند.

آنها همچنین تنها راه حل بحران سوریه را راه حل سیاسی برشمرده و خواهان ادامه مشورت‌های تهران و مسکو برای تقویت روند آشتی ملی در سوریه شدند.

نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه، حضور نمایندگان کلیه اقشار و احزاب سوریه در گفت‌وگوهای آتی ژنو را شرط اساسی موفقیت این گفت‌وگوها دانست.

وی همچنین از رایزنی‌های مستمر ایران و روسیه با هدف کمک به حل و فصل سیاسی مسائل منطقه و بازگرداندن ثبات و امنیت به کشورهای بحران زده استقبال کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «محور اصلی گفتگوها بر حصول اطمینان از توقف درگیری‌ها در سوریه و مبارزه سرسختانه علیه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در راستای قطعنامه 2268 شورای امنیت و همچنین حل و فصل سریع سیاسی بحران سوریه از طریق مذاکرات فراگیر سوری – سوری تحت نظر سازمان ملل و بر مبنای قطعنامه 2254 شورای امنیت متمرکز بود.»

امیرعبداللهیان نیز لازمه مبارزه موفق با تروریسم را عزم کشورها برای قطع راه‌های ارتباطی و تدارکاتی، مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی عنوان کرد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku