News   /   اروپا

«تاکید مجدد سران اروپایی بر برکناری بشار اسد از قدرت»

سمت راست: دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه ، سمت چپ: ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان

سران چند کشور اروپایی به رئیس جمهور روسیه گفته اند که از شرایط ایجاد شده پس از آتش‌بس شکننده در سوریه باید برای تضمین یک صلح پایدار، بدون حضور بشار اسد، استفاده شود.

به گفته یکی از سخنگویان دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، او، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه و ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین اعلام کرده‌اند که آتش‌بس سوریه باید به پایان درگیری‌ها در این کشور بیانجامد.

هلن باور، سخنگوی کامرون جمعه (14 اسفند) به خبرنگاران گفت: «نکته اصلی که سران اروپایی در گفت‌وگو با پوتین بر آن تاکید کردند، این بود که آن ها از حفظ  آتش‌بسِ شکننده استقبال می‌کنند.»

وی افزود سران اروپایی تمایل دارند آتش‌بس کنونی برای ایجاد یک صلح پایدار و همچنین گذار سیاسیِ بدون اسد، مورد استفاده قرار گیرد.

برخی از کشورهای غربی همچون انگلیس، آلمان و فرانسه و همچنین تعدادی از کشورهای منطقه از جمله عربستان همواره بر کناره‌گیری اسد از قدرت تاکید داشته‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه

باور افزود پوتین با تداوم این آتش‌بس موافق بوده، اما درباره برکناری اسد صحبتی نکرده است.

روسیه از هشتم مهر به درخواست سوریه و با مجوز دمشق، حمله به مواضع تروریست‌ها در این کشور را آغاز کرده است.

آتش بس سوریه که از هشتم اسفند به اجرا درآمده است اولین اقدام عمده برای متوقف ساختن درگیری‌ها به شمار می‌رود.

به موجب این توافق، درگیری‌ها بین نیروهای دولت سوریه و گروههای معارض باید متوقف شود. این آتش بس مشمول گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره نمی‌شود.

بنا بر گزارش‌ها، بعد از برقراری آتش بس میدان‌های نبرد در سوریه عمدتا با آرامش همراه بوده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku