News   /   آمريکا

امریکا به شهروندانش درباره سفر به ترکیه هشدار داد

یک افسر پلیس در محل وقوع انفجار در ترکیه، همزمان آتش نشانان سرگرم خاموش کردن شعله های آتش پس از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده هستند. (28 بهمن 94- عکس از خبرگزاری فرانسه)

وزارت خارجه امریکا به شهروندانش در باره سفر به مناطق جنوب شرق ترکیه هشدار داده است.

وزارت خارجه امریکا عصر دوشنبه (10 اسفند) در بیانیه ای از شهروندان این کشور خواست تا از سفر به مناطق جنوب شرق ترکیه به ویژه مناطق نزدیک به مرز سوریه خودداری کنند.

در این بیانیه آمده است: «حملات تروریستی اخیر از جانب گروه‌های بین المللی و بومی مراکز گردشگری، ساختمان های دولتی امریکا، پلیس و دیگر مقامات دولتی و محلی را در سراسر ترکیه هدف قرار داده است. تهدید آدم ربایی به ویژه در جنوب شرق ترکیه موجب نگرانی است. مواردی درباره شلیک خمپاره در گذرگاه های مرزی سوریه به ترکیه گزارش شده است.»

تیم پزشکی قانونی در حال بررسی وقوع انفجار در آنکارا، یک روز پس از انفجار خودروی بمب گذاری شده ای که خودروهای نظامی را هدف قرار داد، این انفجار 28 کشته و 61 مجروح به همراه داشت.(29 بهمن 1394)
تیم پزشکی قانونی در حال بررسی صحنه وقوع انفجار در آنکارا، یک روز پس از انفجار خودروی بمب گذاری شده ای که خودروهای نظامی را هدف قرار داد. (29 بهمن 1394)

بنابر این بیانیه، محدودیت سفر برای کارکنان دولتی امریکا برای سفر به چندین استان در ترکیه و شهرهایی در مناطق شرق و جنوب ترکیه همچنان ادامه دارد.

در پی افزایش حملات پیکارجویان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و گروه تروریستی داعش، ترکیه تدابیر امنیتی خود را افزایش داده است.

اواخر بهمن ماه، دست‌کم 28 نفر در انفجاری مهیب در آنکارا، پایتخت ترکیه کشته و 61 نفر زخمی شدند.

ماه گذشته نیز اعضای پ.ک.ک با یک خودروی بمب گذاری شده یک پاسگاه پلیس را در جنوب شرق ترکیه هدف قرار دادند که دست‌کم 5 نفر کشته شدند.

این انفجار همچنین خساراتی به ساختمان‌های همجوار وارد کرد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku