News   /   ايران

سفارت‌های ایران و انگلیس ویزا صادر می‌کنند

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجۀ ایران (سمت راست) در کنار فیلیپ هاموند، همتای انگلیسی اش در لندن (16 بهمن 1394- عکس از خبرگزاری فرانسه)

وزرای خارجۀ ایران و انگلیس پس از دیدار با یکدیگر به خبرنگاران گفتند صدور ویزای سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و لندن در کمتر از یک ماه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف و فیلیپ هاموند روز جمعه (16 بهمن) در یک نشست خبری در لندن، پایتخت انگلیس اعلام کردند صدور ویزا طی چند هفتۀ آینده آغاز می‌شود.

وزیر امور خارجۀ ایران گفت: «در این دیدار توافق کردیم که تا چند هفتۀ دیگر دو کشور صدور ویزا را برای شهروندان عادی و گذرنامه‌های عادی شروع کنند. به نظر ما این اقدام، یک حرکت مثبت در جهت تبادل بیشتر بین مردم دو کشور است و امیدواریم که به درک بهتر از یکدیگر کمک کند.»

ظریف در این نشست خبری اعلام کرد: «فرصت بسیار خوبی بود که در حاشیۀ اجلاس کمک به سوریه دیدارهای دوجانبه‌ای در لندن با مقامات انگلیس داشته باشیم.»

وی افزود: «در دیدار امروز علاوه بر مسایل منطقه‌ای در مورد نحوۀ اجرای برجام و همچنین موضوع همکاری‌های بانکی و اقتصادی و سرمایه گذاری صحبت کردیم.»

وزیر خارجه انگلیس نیز دربارۀ تاخیر در آغاز برقراری روابط بانک‌های دو کشور، گفت: «با همکاری همتایان آلمانی، فرانسوی و ایرانی در صدد هستیم تا مشکلات موجود را حل کنیم.»

هاموند صبح روز جمعه نیز در دیدار با وزیر خارجه ایران با تاکید بر ضرورت عادی سازی روابط میان دو کشور تاکید کرد: «با همکاری هم می‌توانیم برای چالش‌های منطقه‌ای راه حلی پیدا کنیم.»

وی افزود: «ما امروز صبح دربارۀ شرایط سوریه، یمن، عراق و تنش‌های گسترده‎تر میان طرف ایرانی و طرف عرب در منطقۀ خلیج فارس صحبت کردیم... به نظر ما هر چه بیشتر در این موارد گفت‌و‌گو کنیم، راحت‌تر می‌توانیم راه‌های قابل قبول برای گسترش پایداری در منطقه ایجاد کنیم و مردم منطقه نیز می‌توانند برای ساختن آینده‌شان تمرکز کنند.»

سفارت انگلیس در تهران پس از حدود چهار سال در تاریخ 1 شهریور 1394 با حضور وزیر خارجه این کشور به طور رسمی در تهران بازگشایی شد، اما این سفارتخانه هنوز خدمات مربوط به صدور ویزا را ارائه نمی‌کند. سفارت ایران در لندن نیز در همان تاریخ بازگشایی شد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku