News   /   آمريکا

ابراز امیدواری ترامپ برای داشتن روابط خوب با روسیه و چین

دونالد ترامپ ابراز امیدواری کرده است که این کشور در آینده روابط خوبی با روسیه و چین داشته باشد. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا ابراز امیدواری کرده است که این کشور در آینده روابط خوبی با روسیه و چین داشته باشد.

ترامپ روز سه شنبه در گفتگو با «فاکس بیزینس نیوز» گفت: «فکر می‌کنم، عالی بود اگر روابط خوبی با روسیه داشتیم، فکر می‌کنم عالی بود اگر روابط خوبی با چین داشتیم.»

وی خاطر نشان کرد امریکا از داشتن روابط مثبت با روسیه و چین می‌توانست منتفع شود.

ترامپ مدعی شد: «من مردم را گردهم جمع می‌کنم، من موجب تفرقه و جدایی میان آنها نمی‌شوم.»

روابط مسکو و واشنگتن از سال 2014 و در پی بحران در شرق اوکراین تیره شد؛ امریکا روسیه را به حمایت از گروه‌های مخالف دولت کی‌یف متهم کرد و تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال کرد.

همچنین الحاق مجدد شبه جزیره کریمه به روسیه و طرح ادعاهایی درباره عملیات نظامی روسیه در حمایت از شبه نظامیان مخالف کی‌یف در مناطق شرقی اوکراین از جمله دیگر عواملی بود که بر اختلاف میان مسکو و واشنگتن دامن زد.

امریکا بارها چین را به انجام حملات سایبری متهم کرده است. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در رابطه با چین، امریکا بارها دولت پکن را به انجام حملات سایبری از جمله تلاش برای سرقت اطلاعات آژانس‌های فدرال متهم کرده است.

پکن می‌گوید از آنجایی که افشای اطلاعات طبقه بندی شده حاکی از آن است که امریکا خود در زمینه جاسوسی سایبری از کشورهای خارجی به ویژه چین بسیار فعال است، ادعاهای امریکا درباره حملات سایبری چیزی جز ادعاهای ساختگی نیست.

بعلاوه امریکا بارها چین را به تلاش برای تصاحب منابع طبیعی در دریای چین جنوبی از طریق ایجاد جزایر مصنوعی در این منطقه متهم کرده است. اگرچه چین با بی توجهی به هشدارهای امریکا، می‌گوید پکن به ایجاد این جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی ادامه خواهد داد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku