News   /   اروپا

اسلوونی: اروپا هر چه سریعتر برای بحران مهاجرت چاره اندیشی کند

میرو سرار، نخست وزیر اسلوونی (سمت راست) و ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان (عکس خبرگزاری فرانسه)

میرو سرار، نخست وزیر اسلوونی، اتحادیه اروپا را به تلاش برای یافتن راه حلی مشترک برای مهار بحران مهاجرت با هدف جلوگیری از وقوع مناقشۀ احتمالی میان کشورها فراخواند.

میرو سرار روز جمعه (2 بهمن) در کنفرانس خبری مشترکی با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، گفت: « نمی توانیم تا بهار منتظر یافتن راه حلی باشیم. باید تا هفته‌های آتی راهکاری بیابیم و در صورتی که نتوانیم این کار را انجام دهیم، احتمال وقوع مناقشات میان کشورها محتمل خواهد بود.»

وی افزود وضعیت مهاجران کاملاً از کنترل خارج شده و این مسأله ربطی به مسأله انسانی ندارد.

در پی ورود بیش از یک میلیون مهاجر به اروپا در سال 2015 میلادی، سران اتحادیه اروپا تحت فشار رأی دهندگان در کشورهای متبوع خود، خواستار کاهش ورود پناهجویان و مهاجران به کشورهای اتحادیه اروپا شده‌اند.

صحنه ای از ورود پناهجویان و مهاجران به جزیره لسبوس یونان. (28 اکتبر 2015، عکس از خبرگزاری فرانسه)
صحنه ای از ورود پناهجویان و مهاجران به جزیره لسبوس یونان. (28 اکتبر 2015، عکس از خبرگزاری فرانسه)

 

بر اساس داده‌های سازمان ملل، در هفته گذشته به طور میانگین روزانه 3005 نفر وارد یونان – یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا – شده‌اند؛ بیشتر این افراد می‌گویند از جنگ و بی‌ثباتی در کشورهای سوریه، عراق یا افغانستان گریخته‌اند.

این در حالی است که تاکنون نشانه‌ای از کاهش قابل توجه آمار مهاجرانی که از سوریه، افغانستان و دیگر کشورهای ناآرام در قایق‌های لاستیکی از ساحل غرب ترکیه راهی یونان می‌شوند، وجود ندارد.

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) نیز اخیرا اعلام کرد فقط در سه روز اول سال 2016 میلادی ، با وجود سرمای هوا، بیش از پنج هزار مهاجر و پناهجو به یونان وارد شده‌اند.

این در حالیست که شمار پناهجویانی که در هفته آخر نوامبر 2014 میلادی وارد اروپا شدند، 2849 نفر بوده است. میانگین روزانه شمار پناهجویان عازم اروپا در این فاصله زمانی نیز بین 3000 تا 3600 نفر بوده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku