News   /   آفريقا

برقراری مقررات منع رفت و آمد شبانه در سراسر تونس

برقراری مقررات منع رفت و آمد در تونس (تصویر از خبرگزاری فرانسه)

در پی تشدید درگیری ها میان معترضان تونسی و نیروهای امنیتی این کشور، دولت مقررات منع رفت و آمد شبانه در سراسر این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، وزارت کشور تونس برای امروز (جمعه، 2 بهمن) مقررات منع رفت و آمد شبانه در سراسر این کشور اعلام کرد و در بیانیه ای گفت: «در پی حمله به اموال دولتی و خصوصی و با توجه به اینکه ادامه این گونه اعمال، امنیت شهروندان را با خطر مواجه می کند، تصمیم گرفتیم از ساعت 20:00 تا 05:00 امروز (جمعه) مقررات منع رفت و آمد در سراسر تونس اعلام کنیم.»

این بیانیه افزود: «نافرمانی از این مقررات، پیگرد قانونی در پی خواهد داشت. البته این مقررات برای کارمندان بخش های فوریت های پزشکی و شیفت شب استثنا قائل می شود.»

در همین حال مقامات تونس امروز از دستگیری شانزده تن به جرم غارت و آسیب به اموال عمومی از جمله بانک ها و کسبه در حومه پایتخت تونس خبر دادند.

در پی خودکشی یک جوان تونسی به علت بیکاری، این کشور چندین روز صحنه تظاهرات ضد دولتی بوده است.

روز سه شنبه (29 دی) تظاهرات گسترده ای در اعتراض به بیکاری مقابل وزارت کشور تونس در منطقه «قصرین» برگزار شد.

این تظاهرات که با درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی همراه بود به زخمی شدن بیش از دویست شهروند تونسی و چهار تن از نیروهای پلیس همراه بود.

دامنه این اعتراضات به شهرهای کوچک در مرکز تونس نیز کشیده شد.

برابر گزارش ها، میزان بیکاری در تونس در پایان سال 2015 از 12 درصد در سال 2010 به 15/3 درصد افزایش یافت و باعث کند شدن رشد اقتصادی و کاهش سرمایه گذاری در بخش‌های دولتی و خصوصی شد.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku