News   /   آمريکا

قیمت تولید نفت مکزیک از فروش آن بیشتر شده است

«پمکس» بزرگترین شرکت نفتی مکزیک شناخته می‌شود

قیمت نفت مکزیک در بازار جهانی به 22.07 دلار در هر بشکه کاهش یافته است.

بر پایه گزارش‌ها، «پمکس»، شرکت نفت دولتی مکزیک برای تولید هر بشکه نفت 23 دلار هزینه و با قیمت فروش فعلی 93 سنت ضرر می‌کند.

مقام‌های مکزیک دی‌ ماه اعلام کردند درآمد این شرکت نفتی در 10 ماه گذشته  سال 2015 در مقایسه با مدت مشابه سال 2014 ، 38 درصد کاهش پیدا کرده است.

کاهش شدید عواید این شرکت دولتی نخست به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت، کاهش هشت درصدی تولید نفت و کاهش 34 درصدی تولید گاز است.

تحولات اخیر در بازار سهام چین نیز بر بازارهای جهانی تاثیر غیرمستقیم داشته است.

قیمت نفت در یک سال گذشته به دلایلی همچون امتناع بعضی از اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، از جمله عربستان سعودی برای کاهش سهمیه تولید و همچنین کاهش تقاضا در بازارهای جهانی به شدت کاهش یافته است.

نمایی از کنگرۀ امریکا

این در حالی است که کنگرۀ امریکا نیز هم زمان با افزایشِ تقریباً بی‌سابقۀ تولید نفت خام، به ممنوعیت 40 سالۀ صادرات نفت این کشور پایان داده است.

به دنبال تصمیم سازمان اوپک در سال 1975 مبنی بر تحریم نفتی امریکا، این کشور صادرات نفت خود را متوقف کرده بود. حجم تولید نفت خام ایالات متحده از پنج میلیون بشکه در روز در سال 2008 به حدود 9 میلیون بشکه در روز در سال 2014 افزایش یافته است. استفاده از تکنولوژی «شکافت هیدرولیکی» برای تولید نفت شیل، در افزایش 74 درصدی تولید نفت امریکا موثر بوده است.

با توجه به مصوبه اخیر کنگرۀ امریکا مبنی بر لغو این ممنوعیت، انتظار می‌رود روند نزولی بهای نفت همچنان ادامه یابد و قیمت آن تا مرز 20 دلار سقوط کند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku