News   /   آسيا

ارتش پاکستان: تعرض به عربستان واکنش اسلام‌آباد را به دنبال خواهد داشت

دیدار محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع سعودی (راست) با ژنرال راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان در ریاض،15 ابان 1394. (عکس از خبرگزاری رسمی عربستان)

ژنرال راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان، تصریح کرده است که هر گونه تعرض به تمامیت ارضی عربستان پاسخ اسلام‌آباد را به دنبال خواهد داشت.

این اظهارات شریف یکشنبه در بیانیهای پس از آن منتشر شد که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع عربستان سعودی در شهر راولپندی در مجاورت پایتخت پاکستان خواستار موضع‌گیری وی در این باره شد.

سلمان پیشتر وارد اسلام‌آباد شده بود. وی دومین مقام ارشد سعودی است که ظرف هفته گذشته در بحبوحه تنش‌های فزاینده با ایران بر سر اعدام اخیر شیخ نمر روحانی برجسته شیعی به دست رژیم سعودی از پاکستان بازدید کرده است.

شاهزاده سعودی قرار است با برخی دیگر از مقامات پاکستانی نیز دیدار کند.

این دیدارها در حالی است که عربستان و برخی از متحدانش از قطع یا پایین آوردن سطح روابط دیپلماتیک خود با ایران خبر داده‌اند.

روز گذشته وزیر امور خارجۀ ایران اعلام کرد تهران تا کنون اقدامات منفی عربستان را با بردباری پاسخ داده است چرا که ایران به دنبال تنش در منطقه نیست.

محمد جواد ظریف عصر روز شنبه در دیدار با معاون وزیر امور خارجۀ چین افزود: «تعقل ایرانی با رویکردهای نسنجیده و خام مقامات عربستان همواره فاصله دارد.»

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku