News   /   ايران

علما و روحانیون در تهران تظاهرات ضد سعودی برپا می کنند

روحانیون و علما به همراه اقشار مختلف مردم تهران روز پنجشنبه 17 دی تظاهرات ضد آل سعود برگزار می کنند.

در ادامه محکومیت جهانی اقدام آل سعود در اعدام آیت الله شیخ نمر علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم تهران امروز پنج‌شنبه تظاهرات برپا می کنند.

جمعی از علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم تهران در محکومیت اعدام آیت الله شیخ نمر و جنایات رژیم آل سعود در مدرسه عالی شهید مطهری اجتماع می‌کنند.

جمعیت اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام نیز در نامه‌ای خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، جنایات آل سعود را محکوم کردند.

محکومیت جهانی

اعدام شیخ نمر با محکومیت‌ گسترده جهانی مواجه شده است.

در تازه ترین اعتراض به جنایت اخیر آل سعود، هزاران عراقی روز گذشته در بغداد و دیگر شهرهای عراق تظاهرات کردند و شعارهای ضد سعودی سردادند.

تظاهرات مردم عراق در محکومیت جنایت آل سعود
تظاهرات مردم عراق در محکومیت جنایات آل سعود(عکس خبرگزاری فرانسه)

معترضان به اعدام شیخ نمر، پیشتر نیز در تظاهرات متعدد از دولت عراق خواسته بودند سفارت عربستان سعودی در بغداد را که به تازگی بازگشایی شده است تعطیل کند.

عراق

دفتر رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام اعلام کرد، اعدام شیخ نمر عواقب خطرناکی برای عربستان در پی خواهد داشت و باعث افزایش تنش‌های منطقه‌ای در خاورمیانه خواهد شد.

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر اعلام کرد این کشور نگران است این اقدام عربستان سعودی باعث افزایش تنش‌ها در خاورمیانه شود.

سارا لیا ویتسون مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر در خاورمیانه نیز ضمن محکوم کردن این اقدام افزود محاکمه شیخ نمر «ناعادلانه» برگزار شده است و اعدام وی «تنها به اختلافات و ناآرامی فرقه‌ای موجود می‌افزاید.»

عربستان سعودی روز شنبه از اعدام شیخ نمر و 46 نفر دیگر خبر داده بود.

شیخ نمر، مهم‌ترین رهبر اعتراض‌های مردمی این کشور بود که علنا از پادشاهی سعودی انتقاد می‌کرد و خواهان برگزاری انتخابات در عربستان بود. مقام‌های سعودی متهم به تبعیض گسترده علیه شیعیان این کشور هستند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku