News   /   آفريقا

مذاکره دولت نیجریه با بوکوحرام برای آزادی دختران ربوده شده

محمدو بوهاری، رییس جمهور نیجریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

محمدو بوهاری، رییس جمهور نیجریه آمادگی خود را برای مذاکره با تروریست های بوکوحرام با هدف آزادی بیش از 200 دختر ربوده شده توسط این گروه اعلام کرد.

گروه تروریستی بوکوحرام آوریل سال گذشته این دختران را ربود.

بوهاری روز چهارشنبه (9 دی) در کنفرانسی مطبوعاتی گفت اگر بوکوحرام یک رهبر قابل قبول معرفی کند دولت نیجریه آماده است تا بدون هیچ پیش شرطی با آن‌ها گفت و گو کند .

بوهاری افزود درباره این که این دختران اکنون کجا هستند و چه شرایطی دارند اطلاعات دقیقی در دست نیست.

تصویری منتشر شده از دختران ربوده شده از سوی بوکوحرام (عکس از خبرگزاری فرانسه)
تصویری منتشر شده از دختران ربوده شده از سوی بوکوحرام (عکس از خبرگزاری فرانسه)

سربازان نیجریه چند ماه پیش در یک سلسله عملیات امنیتی علیه گروه تروریستی بوکو حرام، بیش از 200  زن و کودک را نجات دادند.

 والدین دختران ربوده شده در شهرِ چیبوکِ ایالت بورنو که در اولین سالروز ربوده شده این دختران از سوی بوکوحرام تظاهرات کرده اند.(عکس خبرگزاری فرانسه)
 والدین دختران ربوده شده در شهرِ چیبوکِ ایالت بورنو که در اولین سالروز ربوده شده این دختران از سوی بوکوحرام تظاهرات کرده اند. (عکس خبرگزاری فرانسه)

در همین حال سازمان ملل می گوید بسیاری  از زنان و دخترانی که از دست پیکارجویان تکفیری بوکوحرام در شمال شرق نیجریه آزاد شدند، باردار هستند و برخی از زنان پس از آزادی، کودک به همراه داشتند و معلوم شد این کودکان در جنگل به دنیا آمده‌اند. بسیاری از این زنان برای تشخیص بیماری‌ها و عفونت‌ها از جمله ایدز، تحت آزمایش‌های پزشکی و غربالگری هستند.

بوکوحرام آوریل 2014 حدود 276 دختر را از مدرسه‌ای در شهرِ چیبوکِ ایالت بورنو ربود که از این تعداد 57 دختر توانستند فرار کنند.گروه بوکوحرام که نام آن به معنای «حرام بودن آموزش غربی» است، هدف خود را سرنگونی دولت نیجریه اعلام کرده است.

این گروه از سال ۲۰۰۹ تاکنون مسئولیت تعدادی از حملات مسلحانه و بمب‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف نیجریه را به عهده گرفته است. تا کنون 13 هزار نفر در این حملات کشته شده و 1.5 میلیون نفر به کشورهای چاد و کامرون گریخته‌اند.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku