News   /   آمريکا

گزارش: سازمان امنیت ملی آمریکا همچنان از نتانیاهو جاسوسی می‌کند

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل (چپ) و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا

با وجود آن که واشنگتن ادعا کرد جاسوسی از هم‌پیمانان خود را محدود کرده است اما سازمان امنیت ملی این کشور همچنان از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل جاسوسی می‌کند.

روزنامه وال استریت ژورنال روز سه‌شنبه گزارش داد بخش شنود خارجی سازمان امنیت ملی آمریکا مکالمه‌های تلفنی مقام‌های ارشد اسرائیل و نمایندگان کنگره آمریکا و گروه‌های یهودی آمریکایی را شنود می‌کند.

وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های که به نام آن‌ها اشاره نشد نوشت، مقام‌های کاخ سفید معتقد بودند رهگیری این اطلاعات می‌توانست در مقابله با تلاش‌های نتانیاهو علیه توافق هسته‌ای با ایران مفید باشد.

کاخ سفید از شنودهای سازمان امنیت ملی آمریکا فهمید که چگونه نتانیاهو و مشاورانش از طریق عملیات جاسوسی اسرائیل به جزئیات مذاکرات ایران و آمریکا دست یافتند.

گزارش‌های سازمان امنیت ملی به دولت آمریکا امکان داد تلاش‌های اسرائیل برای تغییر نظر کنگره نسبت به توافق هسته‌ای با ایران را با دقت بررسی کند.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، ران درمر، سفیر اسرائیل در آمریکا مسئولیت هماهنگی و گفت‌وگو با نمایندگان آمریکا را بر عهده داشت و بر اساس گزارش‌ها، مقام‌های اسرائیلی به نمایندگان کنگره برای مخالفت با توافق فشار می‌آوردند.  

پس از آن که ادوارد اسنودن، پیمان‌کار پیشین سازمان امنیت ملی آمریکا اسناد جاسوسی این سازمان را فاش کرد، باراک اوباما ژانویه 2014 اعلام کرد آمریکا شنود از رهبران هم‌پیمان و دوست را محدود می‌کند.

رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان از جمله رهبرانی بودند که آمریکا اعلام کرد مکالمات تلفنی آن‌ها شنود نخواهد شد اما شنود از نتانیاهو همچنان ادامه دارد.

پس از آن که لابی‌گری اسرائیل در کنگره علیه توافق هسته‌ای با ایران به اوج خود رسید، مقام‌های دولتی و اطلاعاتی آمریکا به سرعت به ضرورت جمع‌آوری محتوای گفت‌وگوها با نمایندگان کنگره پی بردند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku