News   /   ايران

امیرعبداللهیان: رویکرد نظامی در یمن خطاست؛ لزوم بکارگیری راهکار سیاسی

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور یمن بر لزوم راهکار سیاسی در یمن تاکید کرده است.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور یمن، رویکرد نظامی را خطا دانسته و بر لزوم حل و فصل بحران کنونی در این کشور عربی از طریق راهکار سیاسی تاکید کرده است.

به گزارش تسنیم، حسین امیرعبداللهیان در آستانه برگزاری نشست ژنو برای حل بحران یمن، در گفتگوی تلفنی با اسماعیل ولد الشیخ احمد تصریح کرد: «تهران از ابتدای بحران، رویکرد نظامی را خطا دانسته و همواره بر راهکار سیاسی تاکید کرده است.»

وی با تاکید بر لزوم توقف کامل حملات علیه یمن و شکسته شدن محاصره انسانی، گفت: «تهران به تلاش خود برای ترغیب گفتگوهای واقعی و موثر یمنی-یمنی ادامه خواهد.»

ولد شیخ نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز خوشبینی درباره برقراری آتش بس و شروع گفتگوهای ژنو، خواستار کمک همه گروه‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل سیاسی بحران یمن شد.

ولد شیخ روز دوشنبه گفته بود در راستای تلاش برای پایان دادن به تجاوز 9 ماهه عربستان سعودی، مذاکرات صلح یمن 15دسامبر (24 آذر) در سوئیس برگزار خواهد شد.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن همچنین گفت با مقامات جنبش انصارالله حوثی در مسقط، پایتخت عمان، دیدار کرده و موافقت آنها را در خصوص دستور کار این مذاکرات به دست آورده است.

فرستاده ویژه سازمان ملل همچنین تصریح کرد، پیش از برگزاری گفتگوهای صلح، آتش‌بس در یمن به جریان خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: نامه هادی به سازمان ملل و اعلام برقراری آتش‌بس در یمن

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله حوثی یمن

محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها نیز تایید کرد این جنبش درباره «مکان و تاریخ برگزاری مذاکرات» با ولد گفتگو کرده است.

عبدالسلام همچنین از گفتگوی دو طرف درباره «راه‌های برقراری آتش بس و به تبع آن گام‌های اعتمادسازی» خبر داد و تصریح کرد: «ما آمادگی خود را برای انجام گفتگوی جدی و مسئولانه ابراز کردیم.»

تجاوز عربستان به این کشور بیش از 7500 کشته بر جا گذاشته است که بیشتر آنان غیرنظامی بوده‌اند.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku