News   /   ايران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران: تلگرام فیلتر نمی‌شود

«مدیران شبکه تلگرام در پاسخ به مکاتبات‌ ایران، بخش‌های مستهجن را مسدود کردند.»

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران می‌گوید: «فکر نمی‌کنم تلگرام فیلتر شود.»

به گزارش روز ایسنا، واعظی از انتخاب یک کارمند ویژه ایران از سوی شرکت تلگرام خبر داد و افزود این شرکت پذیرفته است مباحث غیراخلاقی و خارج از شئونات را از شبکه ایرانیان حذف کند.

روز گذشته برای چندمین بار جلسه‌ کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه‌ رایانه‌ای بحث فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام را در دستور کار خود قرار داد اما در نهایت تصمیم گیری در این باره به یک ماه آینده موکول شد.

پس از برگزاری این جلسه وزیر ارتباطات ایران در پیامی در شبکه اجتماعی اینستاگرام تصریح کرد: «مدیران شبکه تلگرام در پاسخ به مکاتبات‌، بخش‌های مستهجن را مسدود کردند. آنان اعلام کردند‌، یک کارمند مخصوص ایران در این شبکه به کار گرفته شده است تا از انتشار موضوعات نامناسب و خارج از شئونات اخلاقی جلوگیری کنند.»

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران

واعظی افزود: «نه تنها شبکه تلگرام بلکه همه شبکه‌های اجتماعی که در ایران فعالیت می‌کنند نیز می‌بایست به صورت سالم و اخلاقی فعالیت کنند؛ در غیر این صورت با آنها برخورد و فیلتر می‌شوند. در مجموع فکر نمی‌کنم این شبکه فیلترشود.»

سیستم پیام‌رسان تلگرام چندی پیش مدعی شده بود که این شبکه در ایران مسدود شده است اما مدتی بعد پاول دوروف، مدیر این سیستم پیام‌رسان مجبور شد به دلیل اعلام نادرست و عجولانه مسدود شدن این شبکه اجتماعی در ایران، از ایرانی‌ها عذرخواهی کند.

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku