News   /   آمريکا

کارتر: تشدید حملات، استراتژی جدید امریکا در سوریه و عراق

اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا در مورد استراتژی نظامی واشنگتن در عراق و سوریه سخن می‌گوید. 5 آبان 1394(عکس: AFP)

اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا از استراتژی جدید واشنگتن در عراق و سوریه خبر داد و گفت امریکا حملات بیشتری در این دو کشور علیه گروه تروریستی داعش انجام خواهد داد.

کارتر روز سه شنبه با حضور در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا گفت حملات این کشور در درجه اول در شهر رمادی عراق و رقه در شمال شرق سوریه که هر دو تحت کنترل داعش هستند متمرکز خواهد شد.

با این حال، حملات زمینی بیشتر خطرات بیشتری را برای پرسنل نظامی امریکا در پی خواهد داشت و سوالاتی را درباره «ماموریت خزنده» در جنگی جدید در خاورمیانه مطرح می‌کند.

جاشوا ال ویلر، کماندوی عملیات ویژه ارتش امریکا هفته گذشته در حمله‌ای برای نجات گروگان‌های اسیر در دست داعش توسط اعضای این گروه تروریستی در استان کرکوک عراق کشته شد.

ادای احترام اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا (نفر دوم سمت راست) در کنار مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در پایگاه هوایی دوور به جسد جاشوا ال ویلر، گروهبان امریکایی کشته شده در کرکوک عراق. 2 آبان 1394 (عکس: AFP)

وزیر دفاع امریکا گفت: «در حمایت از شرکای توانا در حملات فرصت طلبانه علیه داعش و یا انجام ماموریت‌های مستقیم چه با حملات هوایی و یا اقدام مستقیم زمینی، دست نخواهیم کشید.»

دولت باراک اوباما، رئيس جمهور امریکا در حالی از تجدید نظر در استراتژی علیه داعش سخن می‌گوید که چندی پیش به  شکست برنامه پرهزینه «آموزش و تجهیز» ستیزه‌جویان مورد حمایت امریکا در سوریه و عدم پیشرفت در بازپس گیری مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در عراق اذعان کرد.

ژنرال جوزف دانفورد، فرمانده تفنگداران دریایی امریکا (عکس: AFP)

کارتر گفت در رویکرد جدید یک گروه منتخب از رهبران ستیزه‌جویان تجهیز می‌شوند.

وزیر دفاع امریکا افزود: «رویکرد قدیمی آموزش و تجهیز کامل نیروهای جدید در خارج از سوریه و سپس اعزام آنها به نبرد بود، (اما) رویکرد جدید کار با رهبران گزینش شده گروه‌هایی است که تاکنون با داعش جنگیده‌اند و ارائه تجهیزات و برخی آموزش‌ها به آنها و حمایت از عملیات آنها با نیروی هوایی است.»

رئیس پنتاگون گفت امریکا همچنین حملات هوایی خود را با تمرکز بر اهداف «با ارزش» داعش و زیرساخت‌های نفتی که بودجه این شبکه تروریستی را تامین می‌کند، تشدید خواهد کرد.

جان مک کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا (چپ) و سناتور ارشد جک رید (عکس: AFP)

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، این اقدامات پیشنهادی به وسیله فرماندهان ارتش امریکا تهیه و تدوین شده و توسط مشاوران ارشد اوباما در امور امنیت ملی از جمله کارتر و جان کری، وزیر خارجه امریکا طی یک سری جلسات در طول چند هفته گذشته بررسی شده است.

این استراتژی تجدید نظر شده امریکا که هنوز هم مورد بحث است تعداد محدودی از نیروهای عملیات ویژه ارتش امریکا را وارد خاک سوریه می‌کند و «مشاوران» امریکایی را در موقعیتی نزدیک به میدان نبرد در عراق قرار می‌دهد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku