News   /   آفريقا

انفجار در مسجدی در نیجریه؛ 28 کشته، دهها زخمی

تصویر مسجدی در شهر مایدوگوریِ نیجریه که پس از انفجارهای امروز ویران شد (یکم آبان)

انفجار دو بمب در یکی از مساجد ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه حدود 30 کشته و ده‌ها زخمی به جا گذاشته است.

به گفته یکی از نیروهای انتظامات این مسجد که خواست نامش فاش نشود، این انفجارها حدود ساعت 5 صبحِ جمعه (به وقت محلی) در مسجدِ محله‌ی «یداری پولو» در شهر مایدوگوری در حدود 870 کیلومتری شمال آبوجا، پایتخت نیجریه رخ دادند.

تا کنون هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما مقام‌های نیجریه معمولاً تروریست‌های بوکوحرام را مسئول حادثه‌های این چنینی می‌دانند.

این تحولات تنها دو روز پس از آن رخ دادند که گروهی از پیکارجویان بوکوحرام، هنگام فرار از حمله ارتش به اردوگاهشان در منطقه انگانزای، حوالی روستای جینگالتا، در 70 کیلومتری شمال مایدوگوری با تیراندازی به سوی چهار خودرو جان 20 نفر را گرفتند.

بوکوحرام
تصویر مسجدی در منطقه یداری پولو در مایدوگوری که امروز هدف حمله قرار گرفت

چندی پیش نیز دو انفجار در مسجدِ «مولای» واقع در حومه‌ی شهر مایدوگوری جان دست کم 42 نفر را گرفت.

ارتش نیجریه در ماههای اخیر حملات خود را علیه تروریست‌های بوکوحرام که در سراسر این کشور دست به خشونت می‌زنند، تشدید کرده است.

محمدو بوهاری، رئیس جمهور نیجریه، چندی پیش در دیدار با ژنرال دیوید رودریگز، فرمانده نیروهای امریکا در آفریقا، خواستار «ریشه‌کن کردن نیروهای بوکوحرام» تا پایان سال میلادی جاری شد.

گروه بوکوحرام که نام آن به معنای «حرام بودن آموزش غربی» است، هدف خود را سرنگونی دولت نیجریه اعلام کرده است؛ بوکوحرام چندی پیش با گروه تروریستی داعش که مناطقی از عراق، سوریه و افغانستان را هدف حملات خود قرار داده است، بیعت کرد.

این گروه از سال ۲۰۰۹ تاکنون مسئولیت تعدادی از حملات مسلحانه و بمب‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف نیجریه را به عهده گرفته است؛ به گزارش سازمان عفو بین‌الملل تا کنون 17 هزار نفر در این حملات کشته شده‌اند.

ناآرامی‌های نیجریه به کشورهای همسایه‌اش همچون چاد، کامرون و نیجر نیز کشیده شده است و آن‌ها نیز در ماه‌های اخیر با بوکوحرام درگیر بوده‌اند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku