News   /   ايران

هیات دولت: ظریف مامور بررسی دلایل بروز فاجعه منا شد

تصویر جانباختگان حادثه منا درعربستان

در پی برگزاری نشست فوق العاده هیات دولت به منظور بررسی حادثه منا، محمد جواد ظریف مامور بررسی دلایل بروز این فاجعه شد.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، پس از نشست فوق‌العاده روز جمعه هیات وزیران در جمع خبرنگاران گفت دولت همچنین ظریف را مأمور کرد با همکاری و مشارکت با دیگر کشورهای اسلامی نسبت به بررسی دلایل بروز این فاجعه و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه اقدام کند.

نوبخت ادامه داد: «در این جلسه قرار شد هیاتی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مسئولین هلال احمر و هواپیمایی کشوری سریعا به عربستان سعودی اعزام شوند و اوضاع را مدیریت کنند.»

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران

در همین حال وزیر خارجه ایران که هم اکنون برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، در ملاقات با برخی از همتایان خود و مقام‌های ارشد کشورها و سازمان ملل، آنان را در جریان جزئیات فاجعه تاسف بار منا قرار داد.
ظریف با ابراز تسلیت مجدد به بازماندگان این حادثه تلخ، سرعت اقدامات برای تعیین وضعیت مفقودان را رضایت بخش ندانست.

وزیر خارجه ایران با اشاره به مسئولیت‌های حقوقی عربستان سعودی، از مقامات ذیربط این کشور عربی خواست به وظیفه خود در حفظ امنیت حجاج ایرانی و سایر کشورها بیش از پیش اهتمام ورزیده و روند تعیین وضعیت، شناسایی و انتقال جان باختگان و مداوی مصدومان را سرعت بخشند.

ظریف افزود: «با تمام توان، اقدامات لازم سیاسی، حقوقی و کنسولی را برای حمایت از حقوق اتباع کشورمان به ویژه قربانیان و مصدومان فاجعه اسفبار منا انجام می‌دهیم.»

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت، روز جمعه اعلام کرد شمار جان باختگان فاجعه منا به  به حدود دو هزار نفر رسیده و مرگ 131 ایرانی در این فاجعه تایید شده است.

این در حالی است که رسانه‌های عربستان سعودی در روزهای اخیر به صورت محدود و هدایت شده به فاجعه منا پرداخته‌اند و همچنان مدعی هستند که در این حادثه 717 نفر جان باخته‌اند. 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku