News   /   اروپا

آلمان، مهاجرت را بزرگترین چالش احتمالی اروپا خواند

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان (AFP)

وزیر خارجه آلمان می‌گوید ورود بی‌سابقه مهاجران و پناهجویان به اتحادیه اروپا ممکن است بزرگترین چالش کشورهای عضو این اتحادیه باشد.

فرانک والتر اشتاین مایر روز جمعه ضمن اشاره به اینکه بحران شدید پناهجویان در اروپا از زمان پایان جنگ جهانی دوم ممکن است «بزرگترین چالش تاریخ اتحادیه اروپا» باشد، افزود برلین در انتهای این هفته منتظر ورود 40 هزار مهاجر دیگر است.

اشتاین مایر همچنین خواستار همبستگی با اعضای شرقی اتحادیه اروپا در مذاکرات بحران در پراگ، پایتخت جمهوری چک، شد.این  کشورها با طرح کمیسیون اروپا برای پذیرش سهمیه‌های اجباری مهاجران مخالفت کرده‌اند.

وزیر خارجه آلمان در ادامه گفت: «با توصیف یکسانی که از این وضعیت داریم، باید روی این نکته نیز اتفاق نظر داشته باشیم که مدیریت این چالش توسط تنها یک کشور ممکن نیست. ما نیازمند همبستگی اروپا هستیم».

اشتاین مایر خطاب به همتایان خود در کشورهای جمهوری چک، مجارستان، اسلواکی و لهستان گفت: «آلمان انتظار دارد در پایان هفته جاری 40 هزار پناهجوی دیگر از جنوب به کشور وارد شوند؛ علیرغم تمایل مردم، امکانات ما کمتر و کمتر می‌شود.»

جمعیت بی‌شماری از مردم که بسیاری از آنان از جنگ و خونریزی در عراق و سوریه می‌گریزند، کماکان به سمت اروپا در حرکتند. این در حالی است که تنها در 12 ساعت گذشته حدود 7 هزار و 600 نفر وارد مقدونیه شده‌اند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku