News   /   اروپا

اعتصاب 2 روزه خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت‌‌هانزای آلمان

اعتصاب 2 روزه‌ی خلبانان شرکت لوفت‌هانزای آلمان

خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان اعلام کرده‌اند قصد دارند در اعتراض به مفاد طرح بازنشستگیِ زودتر از موعد دو روز اعتصاب کنند.

بر پایه گزارش‌ها، این اعتصاب از امروز (سه‌شنبه) آغاز شده و شامل پروازهای مسافت بلند می‌شود.

با این وجود، به گفتۀ اتحادیه خلبانانِ «ورینیگانگ کاکپیت» این اعتصاب در روز چهارشنبه شامل تمامِ پروازهای مسافت کوتاه و متوسط نیز می‌شود. 

سه‌شنبه 84 پرواز از مجموع 1500 پرواز شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا، یعنی حدود نصفِ پروازهای مسافت طولانی لغو خواهد شد.

در 18 ماه گذشته این سیزدهمین باری است که خلبانان لوفت‌هانزا اعتصاب می‌کنند.

بنا بر اعلام ورینیگانگ کاکپیت، این اعتصاب تنها پروازهای مربوط به این شرکت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

با این وجود، اعتصابِ روز چهارشنبه پروازهای مربوط به خطوط هواییِ ارزان قیمتِ «جرمن‌وینگز»، شرکت وابسته به لوفت‌هانزا را نیز شامل می‌شود.

مدیریت شرکت لوفت‌هانزا و اتحادیه خلبانان از آوریل سال 2014 به خاطر طرح‌های مربوط به تغییر مقررات بازنشستگی با یکدیگر مشکل دارند.

در حال حاضر سن بازنشستگی در آلمان 65 سال است و اگر خلبانان آلمانی بخواهند در سن ۵۵ سالگی تقاضای بازنشستگی زودهنگام بدهند، می‌توانند با حدود ۶۰ درصد از آخرین حقوق خود بازنشسته شوند. با این حال لوفت‌هانزا قصد دارد مقررات کنونی مربوط به بازنشستگی را تغییر دهد.

خلبانان همچنین نگران هستند که لوفت‌هانزا بخواهد در مقابله با رقابت‌های فزاینده، خدمات مربوط به بخش پروازهای ارزان قیمت خود را توسعه دهد. 

پس از سقوط دلخراش هواپیمای خطوط هوایی جرمن وینگز در پنجم فروردین 94، اتحادیه خلبانان اعتصاب خود را به حالت تعلیق درآورد و مذاکره با مدیریت لوفت‌هانزا نیز در ماه‌های اخیر از سر گرفته شده است.

شرکت لوفت هانزا که مالکیت خطوط هوایی سوئیس و اتریش را نیز در اختیار دارد، بخش اعظم خدمات داخلی و پروازهای مربوط به مسافت‌های متوسط را به خطوط هوایی ارزان قیمتِ جرمن وینگز واگذار کرده است.
 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku