News   /   آفريقا

دو کشته در درگیری پلیس مصر و اعضای اخوان المسلمین

درگیری پلیس مصر با طرفداران نهضت اخوان المسلمین (AFP)

به گزارش شبکۀ پرس تی وی، در درگیری میان نیروهای امنیتی و افراد مسلح مخالف دولت مصر در استان فیوم، جنوب غرب قاهره، پایتخت این کشور، دست کم 2 نفر کشته شده‌اند.

سرلشکر یونس القاهر، فرمانده‌ی امنیتی استان فیوم گفت دو تن از حامیان اخوان المسلمین روز جمعه در درگیری با پلیس مصر در شهر تامیا واقع در 100 کیلومتری جنوب غرب قاهره پایتخت مصر کشته شدند.

در این میان دادگاه مصر برای 12 نفر به اتهام طرح ریزی برای حمله به پلیس و نیروهای ارتش، حکم اولیه اعدام صادر کرد.

دادگاه استان شرقیه روز پنجشنبه حکم‌های مذکور را صادر و سپس آنها را برای بازبینی به شوقی ابراهیم عبدالکریم علام، مفتی اعظم مصر فرستاد.  

اظهار نظر مفتی اعظم در ساز و کار دادگاه ضرورت ندارد اما قانون مصر ایجاب می‌کند قضات، حکم شرعی در مورد احکام اعدام بگیرند.   

دادگاه حکم نهایی خود را در خصوص این پرونده تا 12 سپتامبر (21 شهریور) اعلام خواهد کرد.

جرم متهمان «به کارگیری جوانان و اعزام آنان به سوریه و عراق به منظور کسب آموزش نظامی و یادگیری فنون استفاده از سلاح» است. محاکمه شش تن از متهمان به طور غیابی در حال انجام است و مابقی آنها در زندان به سر می‌برند.

مصر از زمان برکناری محمد مُرسی، اولین رئیس جمهور منتخب این کشور، طی یک کودتای نظامی به رهبری عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور فعلی و فرمانده‌ی سابق ارتش در ژوئیه 2013، صحنه ناآرامی‌های گسترده بوده است.

از زمان برکناری مُرسی، هزاران معترض مخالف دولت که عمدتاً طرفداران اخوان المسلمین بودند، حکم حبس گرفته‌اند. صدها نفر از حامیان رئیس جمهور پیشین از جمله شخص مُرسی، به اعدام محکوم شده‌اند. 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku