News   /   اروپا

درگیری پلیس مقدونیه با مهاجران در مرز یونان

مهاجران عمدتا سوری در مرز مقدونیه 31 مرداد 1394 (AFP)

پلیس مقدونیه ضمن استقرار در مناطق مرزی این کشور با یونان و ممانعت از ورود هزاران مهاجر، با آن‌ها درگیر شد.

به گزارش اسوشیتد پرس، پلیس مقدونیه با شلیک نارنجک صوتی تلاش کرد تا مهاجران را متفرق کند اما در درگیری میان طرفین چندین نفر مجروح شدند.

درگیری زمانی به اوج خود رسید که نیروهای پلیس تصمیم گرفتند تا به گروه کوچکی از مهاجران به این دلیل که کودکانی همراه با خود داشتند، اجازه ورود به خاک مقدونیه بدهد.

در پی این اقدام، هزاران نفر از مهاجران از جمله زنان و کودکان به سوی قسمتی از مرز که سیم خاردار نداشت، حرکت کردند و پلیس در تلاش برای توقف ورود مهاجران به خاک مقدونیه، نارنجک صوتی شلیک کرد.

هنوز گزارشی دربارۀ مجروحان احتمالی این درگیری منتشر نشده است.

همچنین به دنبال این درگیری تعداد زیادی از کودکان، پدر و مادر خود را گم کردند.


{{Gallery}}

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که هم اکنون صدها مهاجر که شمار زیادی از آنان را کودکان و افراد مسن تشکیل می‌دهند، در آن سوی مرزهای مقدونیه و در خاک یونان باقی مانده‌اند.

امروز دومین روز از درگیری میان مهاجران و نیروهای پلیس مقدونیه بود.

مقدونیه پنج شنبه با اعلام وضعیت فوق العاده و بستن مرز، باعث شد تا بیش از 3 هزار مهاجری که اکثر آن‌ها پناهندگان سوری بودند، در مرز سرگردان شوند.

براساس آمار سازمان ملل امسال 160 هزار مهاجر به سواحل یونان رسیده‌اند. تنها در یک ماه گذشته 50 هزار مهاجر وارد خاک یونان شده‌اند.

بیشتر این مهاجران به دلیل شرایط بد و ناامن از کشورهای لیبی، سوریه و عراق وارد خاک یونان می‌شوند.

وزیران کشور و امور خارجۀ کشورهای اروپایی در اواسط ماه اکتبر برای بررسی راهکارهای موجود به منظور مقابله با موج فزاینده مهاجران تشکیل جلسه خواهند داد.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku