News   /   آسيا

پلیس مالزی از قصد خود برای تحقیق درباره توطئه احتمالی علیه رزاق خبر داده است

تصویری از نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی. (عکس از AFP)

رئیس پلیس ملی مالزی اعلام کرده است قصد دارد درباره توطئه برای برکناری نجیب رزاق، نخست وزیر این کشور که با اتهام رسوایی مالی مواجه است، تحقیق کند.

خالد ابو بکر، بازرس کل پلیس مالزی، روز دوشنبه (26 مرداد) اعلام کرد دست‌کم سه گزارش پلیس درباره این توطئۀ تنظیم شده و مقامات امنیتی را برآن داشته تا تحقیقاتی را درباره این پرونده آغاز کنند.

 نخست وزیر مالزی با توجه به افشاگری‌های اخیر مبنی بر داشتن صدها میلیون دلار در حساب‌های بانکی‌اش، با وخیم‌ترین بحران سیاسی خود بعد از احراز قدرت مواجه شده است.

در همین حال، احمد زاهد حمیدی، معاون نخست وزیر مالزی، روز یکشنبه اعلام کرد مطلع شده است یکی از مقامات ارشد حزب حاکم، «سازمان ملی متحد مالزی» همراه با حزب مخالف در توطئه‌ای مشترک قصد دارند رزاق را از نخست وزیری برکنار کنند.

حزب سازمان ملی متحد مالزی تاکنون درباره این گزارش اظهار نظر نکرده است.

برخی از اعضای این حزب از جمله ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق و محی الدین یاسین، معاون برکنار شده نخست وزیر از دولت رزاق به خاطر عدم توضیح و شفاف‌سازی درباره خبر بیش از 670 میلیون دلار سپرده در حساب‌های بانکی نخست وزیر، به شدت انتقاد کرده‌اند.

خالد در همین حال تاکید کرد مقامات پلیس در صورت یافتن هر گونه فعالیت غیرقانونی علیه رزاق، وارد عمل خواهند شد.

از اوایل ماه جولای، در پی انتشار گزارش نشریه امریکایی وال استریت ژورنال مبنی بر این که پول سپرده در حساب‌های رزاق از محل بودجه توسعه دولت تامین شده است، ماجرای رسوایی مالی نخست وزیر مالزی عناوین و سرتیتر رسانه‌ها را به خود اختصاص داد.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku