News   /   آفريقا

سقوط بالگرد در نیجریه شش کشته برجا گذاشت

در این تصویر آرشیوی یک فروند بالگرد سیکورسکی دیده می شود

 

در سقوط یک فروند بالگرد در دریاچه‌ای در مرکز اقتصادی نیجریه، لاگوس، یک خلبان آمریکایی و دستیار نیجریه‌ای‌اش همراه چهار مسافر بالگرد کشته شدند.

گروه بریستو که کارگزار این بالگرد مستقر در آمریکا بوده است، اعلام کرد بالگرد مزبور از نوع سیکورسکی 76 C +   چهارشنبه از یک دکل نفتی دریایی در حال حرکت به سمت فرودگاه بین‌المللی لاگوس بود که در مناطق شمالی شهر، به داخل آب سقوط کرد.

سازمان ملی مدیریت امور اضطراری نیجریه اعلام کرد چهار جسد بلافاصله بعد از حادثه جمع آوری و شش نفر دیگر در بیمارستان‌های لاگوس، مداوا شدند. اجساد دو قربانی دیگر هم پنج شنبه پیدا شد.

شرکت بریستو در بیانیه‌ای اعلام کرد در میان کشته شدگان این حادثه، دو خدمه بالگرد شامل کاپیتان  جی ویات از اوکلاهاما، و دستیار اول وی پیتر بلو از نیجریه بودند.

این بالگرد نزدیک پل سوم حدفاصل جزیره لاگوس به مناطق اصلی نیجریه، که طولانی‌‍ترین پل در منطقه به طول 12  کیلومتر است، سقوط کرد و به گفته شاهدان، پیش از سقوط بالگرد به داخل آب، صدایی مهیب به گوش رسید. سه پل، لاگوس را به سایر مناطق نیجریه مرتبط می‌کند.

در حالی که ملیت مسافران بالگرد مشخص نشده است، روزنامه  ونگارد آنها را نیجریه‌ای معرفی کرده است.

بر اساس بیانیه گروه بریستو، ویات  از سال 2006 به این گروه پیوست در حالی که  بلو فعالیت خود را با آن از سال 2014 آغاز کرد. هر دو نفر از نیروهای باتجربه و با کفایت معرفی شده‌اند.

دنکان مور مدیر گروه بریستو در آفریقا اعلام کرد: «ما شوکه شده و عمیقا از این حادثه غمگین هستیم. دعاهایمان نثار خانواده، دوستان و نزدیکان تمام کسانی است که در بالگرد حضور داشتند و فکرمان نیز مشغول آنهاست.»  

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku