News   /   ايران

حمله مسلحانه به یک اتوبوس ایرانی در ترکیه 1 کشته به جا گذاشت

تصویری از اتوبوس ایرانی که صبح جمعه (16 مرداد 94) در ترکیه هدف حملۀ مسلحانۀ افراد ناشناس قرار گرفت. (عکس از خبرگزاری تسنیم)

حملۀ مسلحانۀ افراد ناشناس به یک دستگاه اتوبوس ایرانی که از پایانه مرزی بازرگان وارد خاک ترکیه شده بود و در مسیر دوغوبایزید-وان در حرکت بود، یک کشته و سه زخمی برجای گذاشت.

حسین قاسمی سر کنسول ایران در استان ارزروم ترکیه در گفت‌وگو با ایرنا، اعلام کرد حال عمومی سایر مسافران خوب است و همگی به شهر «وان» منتقل شده‌اند.

قاسمی گفت در این حمله یک نفر که هنوز هویت و تابعیت او نامعلوم است و از ناحیه سر به شدت زخمی شده بود، در بیمارستان جان سپرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این حادثه حوالی ساعت 11:30 به وقت تهران در منطقۀ سون کایا در نزدیکی چالدران در مسیر دوغوبایزید به شهر وان در شرق ترکیه اتفاق افتاده است. در این حمله دو کامیون نیز به آتش کشیده شده‌اند.

هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است و عملیات نیروهای امنیتی در منطقه برای دستگیری مهاجمان ادامه دارد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه می‌گوید فرد کشته شده کمک‌رانندۀ اتوبوس بوده است.  روزنامه دیلی صباح نیز می‌گوید یک سرباز ترکیه در درگیری با مهاجمان این حمله کشته شده است. 

هفتۀ گذشته نیز یک قطار ایرانی در مسیر رفت به ترکیه و قطار دیگری در مسیر بازگشت از ترکیه به ایران هدف مین کنترل از راه دور قرار گرفتند. در این دو حادثه یکی از کمک لوکوموتیورانان ترک قطار زخمی شد اما آسیبی به مسافران ایرانی نرسید. 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku