News   /   اروپا

بررسی بزرگترین پرونده سوء استفاده جنسی از کودکان در انگلیس و ولز

قاضی لوول گودارد نیوزیلندی

«لوول گودارد» قاضی نیوزیلندی رسما بررسی مستقل بزرگ‌ترین پرونده‌ی سوء استفاده جنسی از کودکان در انگلیس و ولز را آغاز کرده است.

قاضی گودارد که مسئولیت این بررسی را به عنوان بزرگترین پرونده‌ی سوء استفاده جنسی از کودکان در بریتانیا بر عهده گرفته است، گفت: «سوء‌ استفاده‌ی جنسی از کودکان زخم‌هایی بر قربانیان و جامعه برجای گذاشته است.»

وی گفت: «این بررسی فرصتی منحصر به فرد برای افشای ناکارآمدی‌های گذشته‌ی نهادهای حمایت از کودکان فراهم می‌کند تا با مسئولان برخورد شود، ناکارآمدی‌های سیستماتیک افشا شود، حمایتی برای قربانیان و بازماندگان به منظور طرح تجریبات خود فراهم شود و توصیه‌هایی ارائه شود که در جهت مقابله با سوء استفاده جنسی و استثمار کودکان در آینده کمک حال باشد.»

 

دکتر جان برد، مدیر عملیاتی «انجمن ملی افرادی که در کودکی مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند»، در گفتگو با پرس تی‌وی گفت: «باید منتظر بود و دید، قاضی گودارد (چه اقداماتی انجام می‌دهد)، ما به طور جدی معتقد به این اقدام هستیم و معتقدیم که وی از پشتوانه جدی وزارت کشور برخوردار است. هنوز بسیار زود است. نگرانی‌هایی وجود دارد، همان طور که ما نگرانیم، زیرا هنوز مشخص نشده است که چگونه قرار است از افرادی که در این بررسی مدارکی ارائه می‌کنند، حمایت شود.»

گودارد سومین شخصی است که مسئولیت این بررسی را بر عهده می‌گیرد. «باتلر سلوس» و «فیونا ولف» دو خانمی بودند که در ابتدا مسئول این بررسی شده بودند اما این دو نفر به خاطر ارتباط با نهادهای انگلیس مجبور به کناره گیری شدند.

گفته می‌شود گودارد نیوزیلندی، به دلیل این که با هیچ نهادی مرتبط نیست، می‌تواند در این پرونده بی‌طرف باشد.

بِرد به پرس تی‌وی گفت: «گزارش‌های متفاوتی از پلیس در سراسر کشور موجود است. فکر می‌کنم برخی بی‌توجهی‌ها صورت گرفته و البته پلیس هنوز در این موضوع ناکارآمد است و آن‌ها باید از اشتباهات‌شان در گذشته درس بگیرند. می‌دانیم که پلیس تعداد زیادی پرونده شخصی (در رابطه با این موضوع) دارد که هنوز وارد جریان اصلی این بررسی نشده است.»

ترسا می، وزیر کشور انگلیس

 

ترسا می، وزیر کشور انگلیس حدود یک سال پیش و پس از رسوایی برخی نهادها از جمله احزاب سیاسی، از آغاز بررسی مستقل درباره‌ی پرونده سوء استفاده جنسی از کودکان خبر داده بود.

بریتانیا صحنه افزایش پرونده‌های مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیسا، رسانه و احزاب سیاسی بوده است، برخی از این پرونده‌ها به دهه‌های 1950، 1960 و 1970 باز می‌گردد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku