News   /   آسيا

تلفات موج گرمای پاکستان از مرز هزار نفر گذشت

در بحبوحه موج گرما در پاکستان، مردم این کشور از هر فرصتی برای خنک شدن استفاده می کنند.

تاکنون بیش از یک هزار نفر، عمدتاً در کراچی، مرکز استان سند بر اثر گرمای غیر معمول پاکستان جان باخته‌اند. 

بر اساس آمار بنیاد «ایدهی» بزرگترین موسسه خیریه و مرکز اصلی مراقبت‌های اورژانس پزشکی، میزان تلفات موج گرما در پاکستان از مرز هزار نفر گذشته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از انور کاظمی سخنگوی بنیاد ایدهی گزارش داد: «شمار تلفات بیش از هزار نفر است و این آمار ممکن است به هزار و 500 نفر نیز برسد.»

وی افزود تعداد بالای اجساد موجب انباشته شدن کف سردخانه‌ها از اجساد شده است و مسئولان در تامین سردخانه‌ی کافی برای این تعداد از اجساد دچار مشکل شده‌اند.

به گفته مقامات پزشکی، تاکنون حدود 80 هزار تن از مبتلایان به گرمازدگی و کم‌آبی در بیمارستان‌های کراچی، دومین شهر مهم پاکستان مداوا شده‌اند. این موج گرما در 35 سال اخیر در کراچی بی‌سابقه بوده است.

مردم کراچی که درجه حرارتی حدود 45 درجه سانتیگراد را تجربه می‌کنند بیش از سایر مناطق طعمه موج گرما هستند. هرچند چنین دماهایی در سایر نقاط کشور غیر معمول نیست، اما کراچی معمولا به خاطر موقعیت ساحلی خود همواره اندکی خنک‌تر است.

اکثر تلفات مربوط به سالمندان، فقرا و کارگرانی است که در محیط‌های باز فعالیت می‌کنند.

این در حالی است که قطعی برق در پاکستان نیز مقابله با موج سوزانِ گرما را دشوار و آب رسانی به مردم را مختل کرده است.

ماه گذشته موج شدید گرما در ایالات آندرا پرداش و تلانگانایِ هند، کشور همسایه‌ی پاکستان نیز جان دست‌کم 2 هزار نفر را گرفت.

هر ساله صدها فرد فقیر و بی‌خانمان در هند جان خود را به خاطر گرمای شدید هوا از دست می‌دهند اما تلفات ماه گذشته، دومین آمار بالای ثبت شده در تاریخ این کشور بود.

م ص/س م ل/م ح 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku