News   /   آمريکا

یک کشته و 17 زخمی در تیراندازیهای امریکا

تصویر آرشیوی از صحنه یک تیراندازی در آمریکا

 در ادامه خشونت‌های مرتبط با اسلحه در امریکا، در تیراندازهای جداگانه در دیترویت و فیلادلفیا یک نفر کشته و 17 تن دیگر زخمی شدند.

پلیس  دیترویت امریکا از شروع تحقیقات درباره تیراندازی در این شهر  که یک کشته و دستکم 9 زخمی به جای گذاشت، خبر داد.

این تیراندازی  حدود  ساعت 9 بعداظهر روز شنبه (30 خرداد) در خیابان دگستر(Dexter) و وب (Webb) در دیترویت روی داد.

در این تیراندازی یک نفر کشته شد و 9 تن دیگر زخمی شدند. حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

جزئیات بیشتری درباره این تیراندازی منتشر نشده است.

در حادثه ای جداگانه، یک مرد مسلح با تیراندازی در خیابانی در فیلادلفیا 7 تن از جمله یک پسر دوساله و 10 ساله را مجروح کرد.

به گزارش پلیس ایالتی این تیراندازی حدود ساعت 10 عصر روز شنبه ( 30 خرداد) به وقت محلی در خیابان اوگدن روی داد. هر دو کودکی که در این تیراندازی زخمی شدند به بیمارستان منتقل شدند و حال آن‌ها وخیم گزارش شده است.

پلیس تحقیقات درباره این تیراندازی را آغاز کرده است اما تاکنون جزئیاتی در این باره منتشر نشده است.

در تیراندازی که هفته گذشته در کلیسای شهر چارلستون روی داد 9 نفر از جمله یک سناتور سیاهپوست آمریکایی کشته شدند.

در پی افزایش خشونت های مرتبط با حمل اسلحه نمایندگان کنگره امریکا روز پنج شنبه پیشنهادی را مطرح کردند که بر مبنای آن خرید هر گونه سلاح گرم در این کشور مستلزم داشتن مجوز خواهد بود.

«انجمن ملی اسلحه» (NRA) و دیگر گروه های حامی حقوق حمل تفنگ در امریکا به این طرح پیشنهادی اعتراض کرده‌اند در حالی که به نظر می رسد امکان تصویب این طرح در کنگره‌ی عمدتا جمهوری خواه امریکا ضعیف است.

پس از تیراندازی مرگبار دسامبر 2012 میلادی در مدرسه ای در نیوتاون امریکا ، باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا به تلاش برای اصلاح قوانین حمل سلاح از جمله بررسی بیشتر سوء پیشینه پرداخته است.

در تيراندازي چهاردهم دسامبر 2012 در مدرسه ابتدايي سندي هوک شهر نيوتاون در کانکتیکات، جواني بيست ساله به نام «ادام لانزا» بيست و شش نفر از جمله بيست کودک را کشت و سپس خودکشي کرد.

فرد مهاجم در اوايل همان روز نيز مادرش را در مکاني ديگر به قتل رسانده بود.

تیراندازی و خشونت مسلحانه در حالی هر سال جان هزاران امریکایی را می گیرد که لابی قدرتمند اسلحه و حامیان آن در کنگره از روند تصویب و اجرای این گونه تدابیر پیشگیرانه پیشنهادی جلوگیری کرده اند.

در مجموع، شمار کودکانی که در امریکا در معرض خشونت مسلحانه قرار دارند، هفده میلیون و پانصد هزار نفر عنوان شده است که از آمار کودکان مبتلا به دیابت و یا سرطان فراتر است.
 

ن ام/ ح ع


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku