News   /   ايران

امیرعبداللهیان: عدم دسترسی یمنی‌ها به دارو ظالمانه است

تصویر یکی از مجروحان حملات هوایی عربستان در بیمارستانی در صنعا، پایتخت یمن، 27 می 2015

ایران عدم دسترسی مجروحان یمنی به دارو و تجهیزات پزشکی بع علت محاصره این کشور توسط عربستان سعودی را «ظالمانه و غیر قابل‌قبول» خواند.

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه سه‌شنبه (12 خرداد) در دیدار با سدریک شوایتز، رئیس دفتر صلیب سرخ جهانی در یمن بار دیگر به بحرانی که مردم یمن به خاطر حملات هوایی عربستان سعودی با آن مواجه هستند اشاره کرد.

وی گفت: «غیرقابل قبول است که مجروحان یمنی به ویژه کودکان و زنان از حق دسترسی به کمک‌های دارویی و پزشکی به علت تداوم محاصره ظالمانه دریایی و هوایی محروم باشند و امکان انتقال آنها به خارج از یمن جهت مداوا نباشد.»

امیرعبداللهیان با تاکید بر اهمیت نقش صلیب سرخ در امدادرسانی به یمنی‌ها رساندن هرچه سریعتر محموله‌های غذایی و دارویی را به این کشور خواستار شد.

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران

این مقام ارشد وزیر امور خارجه ایران افزود: «جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا کمک‌ها و امکانات بشردوستانه خود را در اختیار برنامه گسترده و منظم صلیب سرخ جهانی قرار دهد.»

شوایتز نیز با ارائه گزارشی از آخرین فعالیت‌های صلیب سرخ جهانی در یمن، بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق دفاتر صلیب سرخ در صلاله و جیبوتی تاکید کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین بدون مجوز سازمان ملل و با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت، این کشور را هدف تهاجم و تجاوز نظامی قرار داده است. در این حملات هزاران یمنی کشته و زخمی شده‌اند.

پ ک ف/ دب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku