News   /   آسيا

تجاوز گروهی به زنان مسلمانان روهینگیا در اردوگاه‌های تایلند و مالزی

یک زن مسلمان روهینگیایی در اردوگاه پناهندگان در اندونزی (عکس از AFP)

رسانه‌های مالزی می‌گویند با زنان مسلمان روهینگیا که در اردوگاه‌های قاچاق انسان در تایلند و میانمار زندانی هستند مانند بردگان جنسی رفتار می‌شود و زندانبانان گروهی به آن‌ها تجاوز می‌کنند.

خبرگزاری دولتی برناما مالزی روز دوشنبه (11 خرداد) به نقل از نور خالده عبدالشکور، زن 24 ساله میانماری که از هشت روز پیش در اردوگاهی در پادانگ بسار تایلند به سر می‌برد گزارش داد که زنان جوان شبانه از بازداشتگاه‌ها به محلی مخفی برده می‌شوند.

به گفته او «هر شب ماموران دو یا سه زن جوان و زیبای روهینگیایی» را از بازداشتگاه به محلی مخفی می‌برند و گروهی به آن‌ها تجاوز می‌کنند و تا به حال دو زن در این اردوگاه باردار شده‌اند.

وی افزود مواردی بوده است که ماموران زنان را برای چند روز در اختیار داشتند تا از آن‌ها لذت‌جویی کنند.

نورالامین نبی حسین، همسر 25 ساله نور خالده، نیز قصد داشت اوایل سال 2014 با قایق به رانونگ در تایلند برود و از آن‌جا خود را به مالزی برساند، اما قاچاقچیان انسان او را 22 روز در یک اردوگاه زندانی کردند. وی سرانجام موفق به فرار از این اردوگاه شد.

وی نیز به خبرگزاری مالزی گفت زمانی که در اردوگاه وانگ کلیان میانمار بود جنایات مشابهی را به چشم خود دید.

تجمع زنان اندونزیایی مقابل سفارت میانمار در جاکارتا در اعتراض به بدرفتاری با مسلمانان روهینگیا

نورالامین گفت: «شب، چند مامور به بازداشتگاه زنان می‌رفتند و آن‌ها را به محلی در نزدیکی می‌برند. ما صدای جیغ و گریه‌های زنان را می‌شنیدیم، چون محلی که به آنان تجاوز می‌شود نزدیک بازداشتگاه ما بود. اما چون این حوادث در شب رخ می‌دادند، نمی‌توانستیم ببینیم چه خبر است.»

 ایالت راخین، در غرب میانمار، محل اصلی زندگی مسلمانان روهینگیا است و از زمان استقلال این کشور در سال 1948، بودائیان افراطی به شکلی سازمان یافته و هدفمند آن‌ها را سرکوب می‌کنند.

دولت میانمار نیز تا به حال در دفاع از حقوق مسلمانان قصور کرده است.

سازمان ملل مسلمانان روهینگیا را به عنوان یکی از جوامعی در جهان می‌شناسد که مورد بیشترین آزار و اذیت‌ها هستند.

در درگیری‌های بودائیان افراطی با مسلمانان روهینگیا تا به حال صدها نفر کشته و هزاران نفر آواره شده‌اند. بیشتر مسلمانان روهینگیا برای نجات جان خود به کشورهای تایلند، اندونزی و مالزی فرار می‌کنند.

م ف/دب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku