News   /   آسيا

استرالیا افرادی را که زمانی جزء گروه داعش بودند، زندانی خواهد کرد

تونی ابوت بخشش افراد داعش را رد کرد

نخست وزیر استرالیا می گوید بعید است اتباع این کشور که قصد دارند گروه داعش را ترک کنند و به استرالیا بازگردند، عفو شوند.

روزنامه عکاظ عربستان به نقل از تونی ابودت نخست وزیر استرالیا نوشت: دولت شهروندان استرالیایی را که به گروههای مسلح پیوسته واکنون قصد بازگشت به استرالیا دارند، عفو نمی کند.

رادیو رسمی استرالیا اعلام کرده بود که نیروهای دولت استرالیا در خاورمیانه با 3 تن از جنگ جویان استرالیایی وابسته به گروه داعش در حال مذاکره هستند.

این شبکه افزود: این افراد قصد جدا شدن از داعش را دارند اما از اینکه پس از بازگشت زندانی شوند، هراس دارند.

تونی ابوت نخست وزیر استرالیا، بامداد سه شنبه 29 اردیبهشت اعلام کرد: پذیرش مجدد شهروندانی که قوانین دولت استرالیا را نقض کرده اند وبرای کشتن بیگناهان به نام تعصب دینی وافراطی از کشور خارج شده اند، غیر قابل قبول است.

ابوت همچنین گفت: اگر به خارج میروید تا به یک قاتل تبدیل شوید، نمیتوانیم از شما در کشورمان استقبال کنیم .

ابوت اضافه کرد: کسانی که به جمع گروههای تروریستی پیوسته اند، هنگام بازگشت به کشور بازداشت خواهند شد و پس از محاکمه زندانی می شوند.

ابوت ادامه داد: 70 تن از اتباع این کشور در حال مبارزه در عراق وسوریه هستند واز سوی  100 تن از افرادی که در استرالیا مستقر هستند، حمایت میشوند.

تحلیلگران مسائل امنیتی شمار جنگجویان خارجی را در عراق و سوریه هزاران نفر تخمین می زنند. این افراد از کشورهای مختلف به داعش می پیوندند.

بر اساس قوانین سخت گیرانه دولت آبوت، شهروندان استرالیایی به سبب سفر به برخی مناطق خاص موسوم به مناطق «‌اعلام شده » ممکن است با ده سال زندان مواجه شوند.

ا س ن/ ح ر ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku