News   /   اروپا

آغاز رزمایش دریایی مشترک میان روسیه و چین در دریای مدیترانه

یک کشتی ناوگان دریای سیاه روسیه در حال ترک بندر سواستوپول برای پیوستن به تمرینات دریایی مشترک این کشور با چین در دریای مدیترانه. (عکس از ریانووستی)

روسیه از آغاز رزمایش دریایی مشترک میان این کشور و چین به نام «همکاری دریایی – 2015» در دریای مدیترانه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد:  «فاز فعال این تمرینات از 17 تا 21 مه در دریای مدیترانه برگزار می شود. حدود 10 کشتی جنگی از نیروی دریایی روسیه و همچنین نیروی دریایی ارتش آزادیبخش (چین) در آن شرکت می کنند.

در این بیانیه آمده است: «پایگاه فرماندهی این رزمایش بر روی کشتی موسکوا از ناوگان دریای سیاه روسیه در کریمه قرار دارد که به موشک های کروز هدایت شونده مجهز است.»

الکساندر فدوتنکوف، معاون فرمانده نیروی دریایی روسیه گفت:«هدف این رزمایش مشترک تقویت درک متقابل میان نیروهای دریایی، افزایش ثبات و مقابله با چالش ها و تهدیدات جدید در دریا است.»

آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه نیز گفت این رزمایش کشوری ثالث را هدف قرار نداده و یا مرتبط با اوضاع سیاسی منطقه نیست.

پیشتر وزارت دفاع چین اعلام کرد که رزمایش دریایی مشترک با روسیه بر روی تمرینات شلیک، ماموریت های اسکورت، سوخت رسانی دریایی و ایمنی ناوبری متمرکز است.

رزمایش دریایی مشترک روسیه و چین همزمان با رزمایش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و متحدانش در اروپا برگزار می شود.

نیروهای گرجستان در یک تمرین نظامی به نام «نوبل پارتنر» در پایگاه نظامی وازیانی واقع در حومه تفلیس.  17 مه 2015

در حال حاضر، رزمایش «نوبل پارتنر» با حضور حدود 600 سرباز امریکایی و گرجی در حال برگزاری است که هدف آن آموزش سربازان گرجستان برای کمک به نیروی واکنش سریع ناتو در این کشور اعلام شده است.

اوایل اردیبهشت، الکسی پوشکوف رئیس کمیته روابط خارجی مجلس دومای روسیه گسترش روابط میان مسکو و پکن را واکنشی به گسترش حضور نظامی ناتو و آمریکا در اروپا دانست.

ع م / د ب

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku