News   /   اروپا

یهودیان انگلیس: غزه آزمایشگاه تسلیحات انگلیسی بود

تصویر آرشیوی از یهودیان انگلیس در تظاهراتی علیه رژیم اسرائیل

یهودیان انگلیسی «مشارکت انگلیس در جنایات جنگی اسرائیل» علیه فلسطینیان در تهاجم غزه از طریق فروش سلاح به تل‌آویو را محکوم کرده‌اند.

به گزارش شبکه «راشا تودی،» گروه یهودیان منچستری حامی عدالت برای فلسطین در نامه‌ای سرگشاده خواستار پایان تجارت سلاح میان انگلیس و اسرائیل شدند.

این گروه در نامه‌ای که در وبلاگ «Mondoweiss» منتشر شده، آورده است: «ما مشارکت انگلیس را در جنایات جنگی اسرائیل محکوم می‌کنیم، بویژه در تازه‌ترین دور کشتار و تخریب منازل و نابودی معیشت در غزه که تابستان گذشته روی داد.»

این نامه می‌افزاید: «این که اسرائیل چگونه مردم فلسطین را از سرزمین خود بیرون رانده است و آنانی را که باقی مانده‌اند تحت اشغال نظام‌مند، نظامی و غیرقانونی خود قرار داده است، ناگفته پیداست. اما آنچه کمتر بدان پرداخته شده تشویق و همکاری انگلیس در جنایات اسرائیل در حق فلسطینیان است.»

این انجمن یهودیان مقیم انگلیس تصریح کرد بیش از 42 میلیون پوند ارزش صادرات سخت‌افزار نظامی و تجهیزات مخابراتی انگلیس از سال 2010 است.

این گروه از کلیه شرکت‌ها و اشخاص ذینفع درخواست کرده که شرکت‌های حامی تجارت سلاح با اسرائیل را تحریم کنند.

انگلیس نباید در چنین جنایات آشکاری علیه بشریت مشارکت کند.  جنایت علیه مردمی که عمدتا کودک و پناهجو هستند. مردمی که نیازمند آنند که جهان بی‌اعتنایی خود را نسبت به مصائب بی‌پایانی که یک ارتش تا بن دندان مسلح خاورمیانه بر آنان تحمیل می‌کند، پایان دهد.»

آمارها در ماه نوامبر سال گذشته نشان می‌دهد که انگلیس شش ماه پیش از تهاجم اسرائیل به غزه طرح فروش تسلیحات به اسرائیل به ارزش هفت میلیون پوند را تصویب کرده بود. این تسلیحات قطعات پهپاد، هواپیماها و بالگردهای جنگی را شامل می‌شد.

تصویر آرشیوی از حملات هوایی اسرائیل به غزه

یک فعال حقوق بشر و استاد دانشگاه در باریکه غره می‌گوید: «مشارکت انگلیس امری محتمل است، زیرا از اقدامات اسرائیل حمایت دیپلماتیک و سیاسی می‌کند. ما این کوچه بن‌بست را که روند صلح باشد تا آخر رفته‌ایم، مسیری که عملا امکان تداوم استعمار کامل کرانه باختری، غزه و بیت‌المقدس شرقی را فراهم می‌آورد و سبب تشدید کنترل اسرائیل بر مردم فلسطین می‌شود.»

ادی مورمِک در مصاحبه با شبکه پرس تی‌وی افزود: «آنان قطعنامه‌های سازمان ملل را وتو می‌کنند و به حمایت خود از اسرائیل در اتحادیه اروپا ادامه می‌دهند.»

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس سه‌شنبه گذشته از تهاجم نظامی اسرائیل به نوار محصور غزه که در تابستان 2014 روی داد، حمایت کرد.

این تهاجم در پی مذاکرات غیر مستقیم برای برقراری آتش‌بس که در قاهره، پایتخت مصر صورت گرفت، پایان یافت.

در 50 روز تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه، حدود 2  هزار و 200 فلسطینی از جمله 577 کودک کشته و بیش 11 هزار و 100 تن دیگر زخمی شدند. ده‌ها اسرائیلی نیز در این جنگ کشته شدند.

م ص/ ح ع

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku