News   /   اروپا

آلمان در جاسوسی از فرانسه و اتحادیه اروپا به امریکا کمک کرده است

تصویر آرشیوی از تاسیسات استراق سمع آلمان در شهر باد آیبلینگ.

براساس گزارش رسانه‌های آلمان، سازمان اطلاعات و امنیت آلمان (بی‌ان‌دی) به آژانس امنیت ملی امریکا (ان‌اس‌آ) در جاسوسی از فرانسه و اتحادیه اروپا کمک کرده است.

به گزارش‌های روزنامه‌ی آلمانی زوددویچه تسایتونگ و شبکه‌های سراسری «ان‌.دی‌.آر» و «دابلیو.دی.آر»، سازمان اطلاعات و امنیت آلمان به نمایندگی از سازمان جاسوسی آمریکا (ان‌اس‌آ) از مقامات عالیرتبه‌ی فرانسه و همچنین اعضای کمیسیون اروپا، جاسوسی کرده است.

روزنامه زوددویچه با چاپ مقاله‌ای در صفحه‌ی نخست خود، ادعا کرده است که از مرکز شنود سازمان اطلاعات آلمان در شهر باد آیبلینگ، واقع در جنوب مونیخ، برای کمک به ان‌اس‌آ در‌ جاسوسی از مقامات عالی‌رتبه‌ی فرانسوی در وزارت خارجه‌ی فرانسه، کاخ الیزه و کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا سوء استفاده شده است.

مقاله‌ی فوق با استناد به تحقیقات داخلی می‌گوید که شرکت‌های اروپایی نیز، البته به میزان کمتری مورد جاسوسی قرار گرفته‌اند.

این مقاله گزارش داده است که «توماس دومزیر»، وزیر کشور کنونی آلمان که در آن زمان ریاست دفتر صدراعظم آلمان را به عنوان مرکز ناظر بر سازمان‌های اطلاعاتی این کشور، برعهده داشته است در سال 2008 مطلع می‌شود که امریکا بسیار فراتر از توافق مشترک در صدد جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده می باشد. همچنین به رونالد پوفالا به عنوان جانشین دو مزیر در سال 2010 نیز جزئیات بیشتری از این فعالیت‌ها اطلاع داده می‌شود با این حال وی برای جلوگیری از این فعالیت ها اقدامی انجام نمی دهد.

این در حالی است که روز چهارشنبه دومزیر اتهامات مخالفان دولت را مبنی بر این‌که دولت آنگلا مرکل سال‌ها درباره‌ی فعالیت‌های غیر قانونی سازمان  سازمان اطلاعات آلمان دروغ گفته است را تکذیب کرد.

این اتهامات در حالی مطرح می شود که طبق گزارش‌های رسانه های آلمانی، دولت مرکل در مقابل دریافت اطلاعات مربوط به مبارزه با تروریسم از آمریکا، جاسوسی سازمان آژانس امنیت ملی آمریکا از آلمان و شرکت‌های اروپایی را نادیده می‌گرفته است.

س م ل / م ح


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku