News   /   آمريکا

واکنش کاخ سفید به انتقادات جورج بوش از دولت اوباما

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید

دبیرمطبوعاتی کاخ سفید با انتقاد از جورج دابلیو بوش، رئیس جمهور سابق امریکا اظهار داشت القاعده و داعش پیش از حمله‌ی واشنگتن به عراق در سال 2003 در این کشور حضور نداشتند.

جاش ارنست دوشنبه (7 اردی‌بهشت) در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «به عقیده من شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد القاعده و داعش در عراق با یکدیگر ارتباط دارند. حقیقت آن است که القاعده پیش از تصمیم جورج بوش برای هزینه‌ی بخش اعظم ذخایر نظامی  آمریکا در عراق، در این کشور عربی حضور نداشت، این یک حقیقت تاریخی است

این اظهارات در واکنش به انتقاد بوش از سیاست خارجه باراک اوباما بیان شد.

رئیس جمهور سابق امریکا در جلسه غیرعلنی با کمک‌کنندگان یهودی اظهار داشت اوباما در سال 2011 زودتر از موعد، نیروهای امریکایی را از عراق خارج و راه را برای داعش هموار کرد.

بوش در جلسه‌ای که با حضور اعضای ائتلاف یهودیان جمهوریخواه در لاس وگاس برگزار شد، گفت: «برای آنکه رئیس جمهوری  واقعی باشید، باید پای حرفتان بایستید...باید آنها را بکشید.»

اوباما
جورج بوش (چپ) سیاست خارجی باراک اوباما را مورد انتقاد قرار داده است

 

کاخ سفید نیز به انتقادات بوش واکنش نشان داد و ارنست در این زمینه گفت: «تفاوت دیدگاه و فلسفه‌ی بوش در زمینه سیاست خارجه، امری شناخته شده است. به عقیده بسیاری از مردم این تفاوت، دلیل اصلی آن است که اکنون باراک اوباما ریاست جمهوری امریکا را بر عهده دارد.»

بوش همچنین از اوباما خواست پس از توافق هسته‌ای احتمالی با جمهوری اسلامی، تحریم‌های ضد ایرانی را لغو نکند.

رئیس جمهور سابق امریکا درباره تلاش دولت اوباما برای توافق هسته‌ای با ایران نیز ابراز بدبینی کرد.

ایران و کشورهای 1+5 شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین به اضافه آلمان سیزدهم فروردین در لوزان سوئیس در مورد چارچوب توافق هسته‌ای احتمالی توافق کردند و تا 10 تیر فرصت دارند به توافق نهایی دست یابند.

پ ک ف/ ح ر ب

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku