News   /   آفريقا

در حمله افراد مسلح به سفارت کره جنوبی در طرابلس 2 تن کشته شدند

سفارت کره جنوبی در لیبی مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت. عکس از AFP

به گفته وزارت خارجه کره جنوبی، بر اثر حمله افراد مسلح ناشناس به سفارت این کشور در طرابلس، پایتخت لیبی دست کم 2 مأمور امنیتی کشته شدند.

وزارت خارجه کره جنوبی یکشنبه (23 فروردین) اعلام کرد افراد مسلح از یک خودرو به سوی ساختمان سفارت تیراندازی کردند که در پی آن 2 مأمور امنیتی کشته شدند و یک تن دیگر زخمی شد.

به گفته یک مقام رسمی که خواست نامش فاش نشود در زمان این حمله سه کارمند کره‌ای از جمله دو دیپلمات در سفارت مشغول کار بودند که هیچ یک از آنها صدمه ندیده‌اند.

این مقام همچنین با بیان این که مشخص نیست که آیا هدف این حمله سفارتخانه بوده یا ماموران امنیتی لیبیایی افزود وزارت خارجه درصدد خارج کردن کلیه کارکنان خود از لیبی است.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است اما خبرگزاری شینهوا چین به نقل از مبروک ابوبکر، یک افسر امنیتی گزارش داد این حملات عمدتا توسط تروریست‌های تکفیری داعش انجام می شود.

از زمان آغاز ناآرامی‌ها در لیبی، شماری از سفارتخانه‌ها در این کشور از جمله سفارت مصر و امارات متحده عربی در یکسال گذشته هدف حملات تروریستی مشابه قرار گرفته‌اند.

به علاوه پیشتر در ماه اسفند انفجار دو بمب در محوطه‌ی بیرون از محل اقامت سفیر ایران در طرابلس آسیب اندکی به این ساختمان عاری از سکنه وارد ساخت.

تصویر آرشیوی از شبه‌نظامیان لیبی

پس از انقلاب مردمی علیه حکومت معمر قذافی، دیکتاتور پیشین لیبی و سرنگونی رژیم او در سال 2011، لیبی همچنان درگیر هرج و مرج داخلی است. سرنگونی قذافی موجب ظهور گروه‌های شبه‌نظامی و بروز شکاف‌های عمیق سیاسی در لیبی شده است.

درگیری بین گروه‌های شبه‌نظامی رقیب در لیبی که در انقلاب مردمی علیه قذافی نیز شرکت داشتند، بیشتر بر سر تصاحب کنترل تاسیسات نفتی در شرق این کشور است.

درگیری‌های داخلی در لیبی و خلاء قدرت ناشی از آن برای اعضای گروه تروریستی داعش فرصتی ایجاد کرده است تا علاوه بر جنایاتی که در سوریه و عراق مرتکب می‌شوند به مرزهای لیبی هم نفوذ کرده و این کشور را ویران کنند.

م ص/ ح ع

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku