News   /   آمريکا

انتقاد تند رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از «دشمنی» اوباما در قبال نتانیاهو

جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شدت از باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور به خاطر «دشمنی» با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل انتقاد کرده است.

بینر روز یکشنبه (9 فروردین) در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت: «فکر می‌کنم دشمنی دولت ما در قبال نخست وزیر اسرائیل قابل سرزنش باشد.»

وی افزود: «فکر می‌کنم فشاری که آنها در چهار یا پنج سال اخیر به وی آورده‌اند،وی را به نقطه‌ای رسانده که لب به انتقاد بگشاید. او را به خاطر انتقادات تندش سرزنش نمی‌کنم.»

نتانیاهو اوایل این ماه به دعوت بینر در واشنگتن دی‌سی حضور پیدا کرد و در کنگره علیه توافق احتمالی بر سر موضوع هسته‌ای ایران سخنرانی کرد.

این سخنان در حالی مطرح شد که ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در تلاش برای حل و فصل اختلاف نظرها و دستیابی به توافق جامع هسته‌ای هستند.

باراک اوباما از آنجایی که برای دعوت از نتانیاهو با وی هماهنگی صورت نگرفته بود، از دیدار با نخست وزیر رژیم اسرائیل امتناع کرد.

کوین اسمیت سخنگوی بینر هفته گذشته گفت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد به اسرائیل سفر کند. این سفر پس از پیروزی نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اسرائیل صورت می‌گیرد.

بینر قرار است در تاریخ 31 مارس در صدر هیاتی از نمایندگان جمهوری خواه، به اسرائیل سفر کند.

م ر/ح ع  

 

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku