News   /   آفريقا

اذعان رئیس جمهوری تونس به نقص دستگاه امنیتی

باجی قائد السبسی، رئیس جمهور تونس

باجی قائد السبسی، رئیس جمهور تونس گفت اشتباهات امنیتی باعث شد حمله مرگبار در موزه باردو با سهولت بیشتری صورت گیرد.

رئیس جمهور تونس در مصاحبه‌ای که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد «اشتباهاتی وجود داشت. عملکرد پلیس و نیروهای اطلاعاتی برای حصول اطمینان از ایمنی موزه به اندازه کافی منسجم نبود.»

در حمله روز چهارشنبه به موزه باردو که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، 20 گردشگر خارجی و یک شهروند تونسی توسط دو فرد مسلح کشته شدند.

السبسی همچنین تاکید کرد نیروهای امنیتی «برای پایان دادن به حمله در موزه باردو به نحوی موثر واکنش نشان دادند و از مرگ بیش از ده‌ها تن دیگر ممانعت به عمل آوردند.»

عبدالفتاح مورو، معاون رئیس پارلمان تونس روز جمعه گفت نیروهایی که باید از موزه و پارلمان محافظت می‌کردند در موقع حمله مشغول نوشیدن قهوه بودند.

این در حالی است که مقامات تونسی از پیشرفت در تحقیقات مربوط به این حمله خبر دادند اما «برای محرمانه نگه داشتن تحقیقات» از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کردند. محمد عالی العروی، سخنگوی وزارت کشور تونس گفت: «بیش از 20 نفر به دلیل نقش مستقیم یا غیرمستقیم در این حمله دستگیر شده‌اند.»

رفیق الشلی، مشاور امنیتی وزارت کشور تونس پیشتر اعلام کرد بود: «مهاجمان در دسامبر گذشته کشور را به صورت غیرقانونی به مقصد لیبی ترک کردند و در آنجا کار با سلاح را فرا گرفتند.»

شلی همچنین از وجود پایگاه تروریست‌ها در چندین منطقه لیبی از جمله در بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی و شهر ساحلی درنا به منظور آموزش تونسی‌ها خبر داد.

به گفته مقامات تونس، تاکنون بیش از 3 هزار تونسی این کشور را به مقصد عراق، سوریه و لیبی ترک کرده‌اند تا به گروه‌های تروریستی بپیوندند.

م ع/م ح


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku