News   /   آفريقا

19 کشته در حمله به «انصار بیت المقدس» در مصر

تصویری ارشیوی از ارتش مصر در سینا

در حملات هوایی ارتش مصر به گروه تکفیری «انصار بیت المقدس» در شبه‌ جزیره‌ سینا 19 پیکار جو کشته شدند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از یک منبع نظامی، نیروی هوایی مصر مناطق متعددی در شمال منطقه سینا را بامداد روز شنبه (23 اسفند) مورد هدف قرار دادند که 19 کشته بر جای گذاشت.

این حملات در حالی روی داد که در اثر انفجار یک نارنجک در یک خودرو نظامی در منطقه العریش در شمال شرق سینا، 3 نظامی مصر کشته شدند.

نیروهای ارتش مصر در طی هفته‌ گذشته در نبرد هوایی و زمینی، 70 تروریست را در شبه‌جزیره‌ سینا کشته و 118 نفر دیگر را دستگیر کردند.

ارتش مصر می‌گوید در ماه فوریه دست‌کم 175 پیکارجو را در عملیات‌های مشترک نظامی در این منطقه از پای در آورد.

از زمان حمله افراد مسلح به یک پایگاه ارتش مصر در اکتبر 2014 که منجر به مرگ بیش از 30 سرباز شد، شبه‌جزیره سینا در وضعیت اضطراری قرار گرفته است.

ارتش مصر از شبه‌جزیره‌ سینا به عنوان پناهگاهی امن برای افراد مسلح یاد می‎کند که از این منطقه به عنوان مرکز «عملیات‌های تروریستی» خود استفاده می‌کنند.

از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر در ۳ جولای سال ۲۰۱۳ افراد مسلح تقریبا به طور روزانه حملاتی را در شبه جزیره سینا به اجرا در آورده و به نیروهای امنیتی ضربه وارد کرده اند.

گروه «انصار بیت المقدس» که به القاعده منتسب است، مسئولیت اکثر حملات تروریستی به وقوع پیوسته در این منطقه پرتنش را بر عهده گرفته است.

ف ع / د ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku