News   /   آمريکا

رئیس پلس سنت لوئیس: کشف سرنخ‌هایی از عوامل تیراندازی به پلیس

جون بلمر، رئیس پلیس منطقه سنت لوئیس

جون بلمر، رئیس پلیس منطقه سنت‌ لوئیس، گفت سرنخ‌هایی از عوامل تیراندازی به دو مامور پلیس در شهر فرگوسن به دست آمده است. 

بلمر روز پنج‌شنبه (21 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت پلیس در تحقیقات خود درباره تیراندازی به دو مامور «شاید» به سرنخ‌هایی درباره فرد ضارب رسیده است. بر اساس گزارشها، پلیس سه نفر را در رابطه با تیراندازی بامداد پنجشنبه دستگیر کرده است. 

وی گفت نمی‌تواند درباره سرنخ‌های احتمالی جزئیات بیشتری ارائه دهد اما بازرسان برای کار بر روی این پرونده به زمان بیشتری نیاز دارند. با این حال، بلر افزود شناسایی ضارب یا ضاربان اولویت نخست پلیس فرگوسن است.  

بلمر افزود این تیراندازی  یک «حمله غافلگیرانه» بود و با «اهداف پلید» صورت گرفته است. او این حادثه را اقدامی «غیراخلاقی» دانست و گفت هدف ضارب آسیب رساندن بود.

صبح پنج‌شنبه پس از گذشت ساعاتی از خبر استعفای تامس جکسون، رئیس پلیس شهر فرگوسن در شهر میزوری، گروهی از مردم برای ابراز شادی مقابل اداره پلیس فرگوسن جمع شدند که صدای دست‌ کم پنج گلوله شنیده شد. در این تیراندازی دو مامور پلیس فرگوسن مجروج و به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

یک پلیس از ناحیه صورت و دیگری از ناحیه شانه هدف گلوله قرار گرفت.

تیراندازی به 2 مامور پلیس مقابل اداره پلیس فرگوسن

تابستان سال گذشته یک جوان سیاه پوست در شهر فرگوسن به نام مایکل براون در حالی که غیرمسلح بود به دست یک مامور پلیس به نام درن ویلسون کشته شد.

پس از این حادثه، هیات منصفه دادگاه ایالت میزوری تصمیم گرفت علیه ویلسون اعلام جرم نکند. اما این تصمیم اعتراض‌های گسترده‌ای را در سراسر امریکا به همراه داشت که به خشونت نیز کشیده شد.

چهارشنبه گذشته وزارت دادگستری امریکا اعلام کرد بر اساس یک تحقیق جامع دریافته است که تبعیض و تعصب نژادی در میان مقام‌های پلیس و دادگاه فرگوسن گسترده و ریشه‌دار است.

در پی این گزارش شماری از مقام‌های شهر برکنار شدند یا استعفا کردند.

اریک هولدر، وزیر دادگستری امریکا، تیراندازی به دو مامور پلیس را «حمله‌ای فجیع» دانست که «غیرقابل توجیه و نفرت‌انگیز بود.»  

وی افزود: «من با شدیدترین الفاظ خشونت علیه هر یک از ماموران حفظ امنیت عمومی را محکوم می‌کنم و وزارت دادگستری هیچ‌گونه تهدید یا خشونت علیه کسانی که به جامعه خدمت و از آن حفاظت می‌کنند نمی‌پذیرد.»

م ف/م ح

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku